برای پیشبرد داخلی سازی قطعات خارجی تمرکز داریم

پرشین خودرو: معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: نهضت ساخت داخل یکی از محوری ترین سیاست های وزارت صنعت است و محدود به سال 98 نیست.

به گزارش پرشین خودرو، فرشاد مقیمی، با بیان این مطلب گفت: نهضت ساخت داخل، سرفصل استراتژی توسعه صنعتی است بطوریکه برنامه های متعددی در راستای توسعه و تعمیق ساخت داخل در کشور آغاز شده که دستاوردهای مناسبی هم برای کشور به همراه داشته است.

وی با اشاره به بومی سازی تولید و ساخت تجهیزات و قطعات در کشور اظهار داشت: ساخت داخل رویکرد و سیاستی کلان است که باید همیشه به آن توجه کرد.

مقیمی، شناسایی نیازهای خارجی دستگاه های دولتی به ویژه نیازهای صنعت خودرو را از جمله اقدامات انجام شده به منظور حمایت صنایع داخلی برشمرد و تصریح کرد: با شناسایی توانمندی های صنایع کشور، اقداماتی در راستای جلوگیری از خرید محصولات خارجی دارای مشابه داخل صورت گرفت که اصلاح تعرفه های صنعتی و ممانعت از ثبت سفارش محصولات خارجی دارای مشابه داخلی نظیر پیگیری جهت جلوگیری از ثبت سفارش فندرهای لاستیکی مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی کشور و خرید خارجی شیرهای کنترلی برای طرح پالایش میعانات گازی از جمله این اقدامات بوده است.

وی تداوم برگزاری نمایشگاه های دائمی شرکت های ساپکو، مگاموتور و سازه گستر و تدوام اقدامات اجرایی برای پیشبرد داخلی سازی قطعات خارجی را از جمله برنامه هایی که توسط این وزارتخانه در حال اجرا است، اعلام کرد.

 

فرشاد مقیمی


به گفته مقیمی، در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، نساجی و پوشاک، فعالیت را با مونتاژ شروع کرده ایم تا جایی که در حال حاضر با تعمیق بخش تولید به طراحی و تولید کیفی در این بخش ها رسیده ایم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت با اشاره به اینکه صنعت در اختیار کسانی خواهد بود که تکنولوژی، ماشین آلات و دانش را داشته باشند، بیان کرد: ما ظرفیت زیادی در حوزه ماشین آلات، طراحی و شرکت های دانش بنیان داریم و فقط توجه و نگاه به ساخت داخل باید در اولویت باشد.

وی در ادامه بیان کرد: برای رفع موانع مشکلات پیرامون نخست باید توان داخل را بسنجیم واگر با کسری مواجه بودیم، به سراغ خارج از کشور و واردات برویم و سعی کنیم که دانش نهایی را بدست آوریم.

مقیمی با اشاره به تامین مواد اولیه ، قطعات ، تجهیزات و تولید تکنولوژی به عنوان یکی از سیاست های خاص وزات صمت، گفت: ساخت داخل به عنوان محوری ترین سیاست مطرح است و ما بران پافشاری می کنیم و تحت فشارهای اقتصادی بر تولید داخل تاکید بیشتری داریم و اجازه نمی دهیم که کالاهایی که امکان ساخت داخل آن وجود دارد، وارد کشور شود وهمانطور که اشاره شد، موضوعات ساخت داخل شناسایی و توانایی آن به کل کشور را صادر کرده و ثبت سفارشات را محدودتر کرده ایم.


راه اندازی سامانه الکترونیکی جامع ساخت داخل

معاون امور صنایع از بهره برداری و راه اندازی سامانه الکترونیکی جامع ساخت داخل در آینده ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: از تمامی افراد و تولید کنندگان در صنایع مختلف می خواهیم که هرآنچه که قابلیت تولید داخل را دارد با جزئیات در این سامانه ثبت کنند و ما در جمع بندی با تشکل های غیردولتی و کسب صحت به لیست توانمندی هایمان اضافه می کنیم .

کد خبر 115073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha