کد خبر 115114
۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
افزایش نارضایتی مردم از طرح ترافیک جدید

پرشین خودرو: دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از افزایش اعتراض‌های مردمی به طرح ترافیک جدید خبر داد و گفت: متاسفانه حوزه حمل و نقل گرفتار پافشاری‌های شخصی و غیرکارشناسی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد علی کرونی با اشاره به اعتراض های مردمی درخصوص طرح جدید ترافیکی پایتخت گفت: تصمیمات غیرکارشناسی در معاونت حمل و نقل بسترساز حجم انبوهی از اعتراضات و شکایات مردمی شده است. نشانه های شکست طرح جدید محدوده کاهش آلودگی هوا از هم اکنون قابل مشاهده است. متاسفانه انبوهی از شکایات مردمی در خصوص مشکلات ناشی از اجرای طرح جایگزین زوج و فرد سابق به کمیسیون واصل شده و علاوه بر ذینفعان صنفی که از طرح ترافیک شکایت داشتند؛ در طرح جدید شهروندان عادی از ترافیک زیاد در معابری که سابقا ترافیک نداشتند ناراضی هستند.

وی ادامه داد: با یک بازدید میدانی افزایش حجم تردد در سطح معابر قابل مشاهده است و عملاً شکست طرح جدید قابل پیش بینی است مگر آنکه برای نجات آن تدابیر جدیدی اتخاذ شود، هرچند شورای شهر و کمیسیون تخصصی حمل و نقل نقشی در روند تصویب جزییات اجرایی آن نداشتند اما به جهت مراجعات مکرر شهروندان قرار است در جلسه ای راهکارهای کاهش اثرات زیانبار آن بررسی شود. البته منوط بر آنکه معاونت حمل و نقل گزارشی موثق و معتبر به کمیسیون ارائه کند.

کرونی با بیان اینکه متاسفانه حوزه حمل و نقل گرفتار پافشاری های شخصی و غیرکارشناسی در موضوعاتی شده که فقط راهکارهای کارشناسی و فنی را می طلبد گفت: کافیست نگاهی به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا در تیرماه سال ۹۷ و حتی سال های قبل تر بیندازید و با تیرماه سال جاری مقایسه کنید، حال چطور مدعی کاهش آلودگی هوا و اثرگذاری طرح ترافیک و طرح جدید محدوده زوج و فرد می شوند

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: بهتر است به جای بازی با آمار، در یک فضای کارشناسی و تعاملی به دنبال تحقق ظرفیت واقعی جابجایی و تکمیل زیرساخت های حمل و نقل شهری باشند و به موازات آن سایر مولفه ها اعم از طرح های محدودیت تردد، دوچرخه و … را دنبال کند.

طرح ترافیک جدید

منبع: مهر

کد خبر 115114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha