2 اتفاق خوب دیگر در ایران خودرو رقم می خورد

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تا پایان امسال دو پروژه جدید دیگر را در ایران خودرو عملیاتی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هاشم یکه زارع، در مراسم آغار تولید آزمایشی پژو 301، با اعلام این خبر اظهار داشت: به زودی در شهریور ماه اتفاق خوب دیگری را در ایران خودرو شاهد خواهیم بود، همچنین مهر امسال ثمره حضور جوانان نخبه در حوزه قطعه سازی را به نمایش گذاشته و از برنامه ساخت یکی از قطعات کلیدی تحت عنوان لولوی قطعه سازی در ایران خودرو رونمایی خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به هدف گذاری ایران خودرو برای تولید سالیانه 250 هزار دستگاه پژو 301 اظهار داشت : تا اردیبهشت ماه 99 اولین سری محصول پژو 301 را به مشتریان تحویل خواهیم داد.

یکه زارع پروژه پژو 301 را سومین محصول بدون حضور پژو در ایران خودرو اعلام کرد و افزود: پس از تولید پژو 206 و 207 بدون پژو حالا نوبت پروژه 301 بدون حضور پژو است و با تولید پژو 301 ایران خودرو صاحب یک پلت فرمی می شود که برای خودش است و با توجه به اینکه این پلت فرم به صورت ماژول است می توان خودروهای زیادی را بر روی آن تولید نمود.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به اهداف ایران در همکاری با پژو عنوان کرد: هدف ما در همکاری با پژو این نبود که راه گذشته را برویم بنابراین قبل از برجام مذاکرات خوبی را پژو داشتیم و با وجود اینکه پژو به دنبال تکرار مراحل قبلی مذاکرات بود اما با همفکری وزارت صنعت و اعضای کمیسیون صنایع قرار داد خوبی را با پژو منعقد کردیم.

یکه زارع تاکید کرد: در قرارداد دومی که با پژو بسته شد به دنبال این بودیم که چنانچه پژو ایران را ترک کرد، خسارت پرداخت کند به همین منظور در جریان ترک پژو بالای 150 میلیون یورو در دفاتر منعکس گردید.


آغاز تولید اولین پروژه بدون حضور خارجی ها در ایران خودرو / پژو 301 اولین پروژه با بیشترین سطح خودکفایی در صنعت خودرو است

همچنین دبیر انجمن سارندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران، در این مراسم تولید پژو 301 را اولین پروژه با بیشترین سطح خودکفایی در ایران خودرو اعلام کرد و گفت: دستیابی به بالاترین سطح خودکفایی، زمان اجرای پروژه و حضور وفادارترین قطعه سازان در سخت ترین شرایط و همچنین فقدان حضور خارجی برای اولین بار در تولید خودروسازان را سه ویژگی مهم پروژه 301 است.

مازیار بیگلو با تاکید بر عدم حضور شرکای خارجی ها در پروژه 301 اظهار داشت: ترس ما در اجرای این پروژ ها تحریم ها نیست بلکه موضوع مهم تحریم های داخلی است که دارد به صنعت خودرو و قطعه سازی صدمه زیادی را وارد می کند.

 

مازیار بیگلو



وی اجرای پروژه تولید پژو 301 را در گرو تامین پول و سرمایه مورد نیاز دانست و گفت : برای تولید قطعات مورد نیاز علاوه بر تامین سرمایه ، نیازمند همراهی دولت و حمایت وزارت صنعت ونفت و سایر نهادهای مرتبط هستیم.


تولید پژو 301 برگ زرینی در صنعت خودرو ایران

منصور منصوری مدیرعامل ساپکو، نیز در ادامه این مراسم ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه تولید پژو 301 به برخی اهداف اجرای این پروژه پرداخت و گفت : تولید پژو 301 برگ زرینی در صنعت خودرو ایران است.

 

منصور منصوری



وی گفت: امروز سطح خودکفایی در پروژه پژو 301 از مرز 61 درصد را گذراندیم و تا چند ماه آینده به سطح خودکفایی 80 درصد در تولید پژو 301 خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی ایران خودرو با اشاره به برنامه کلان پروژه 301 بدون پژو ، لازمه بقا در صنعت خودرو را توجه به صادرات اعلام کرد و افزود : با توجه به این اهمیت این موضوع زیرساخت های صادرات این محصول در حال فراهم سازی است.

منصوری در ادامه از قرارداد با 96 سازنده در پروژه 301 خبر داد و گفت : با 96 سازنده به همراه شرکتهای tire2 طرف همکاری با آنها در مجموع 300 قطعه ساز در پروژه خودکفایی پژو 301 با ما همکاری دارند.


آغاز بومی سازی در صنعت خودرو ایران

در پایان این مراسم نیز رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، صنعت خودروسازی را صنعتی زیربنایی، استراتژیک و اشتغال زا عنوان کرد و گفت : تحریم های مختلفی قبل و بعد از برجام به صنعت خودرو وارد شد که شکننده بودند به طوری که در تحریم های جدید تولید خودروسازان به یک سوم رسید و پس از آن بود که بومی سازی و خودکفایی در خودروسازی را آغاز کردیم.

 



عزیر اکبریان با اشاره به دستیابی به رونق تولید در صنعت خودرو خاطر نشان کرد : امروز که بحث تولید ۳۰۱ را شروع کرده ایم می توانیم پلتفرم داخلی داشته باشیم. هر چند مسیرهایی را طی کرده بودیم و می توانستیم زودتر محصولات خود را عرضه کنیم.

کد خبر 115151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha