واکنش سازمان هواپیمایی به اظهارات سخنگوی تعزیرات

پرشین خودرو: یک مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با غیرکارشناسی خواندن اظهارات سخنگوی تعزیرات مبنی بر رهاسازی نرخ بلیت هواپیما و افزایش 6 برابر ی قیمت بلیت، گفت: وی قیمت صندلی تجاری را به صندلی اکونومی تعمیم داده است و این غیرکارشناسی است.

به گزارش پرشین خودرو، رضا جعفرزاده امروز در حاشیه مراسم بازدید وزیر راه و شهرسازی از سازمان هواشناسی در جمع خبرنگاران درباره قیمت‌های بلیت هواپیما و گفته‌های سخنگوی سازمان تعزیرات مبنی بر رهاسازی قیمت‌های بلیت هواپیما اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری طبق مصوبه قانونی در آذر ماه 94 و طبق بند «ب» ماده 161 مقرر کرد که نرخ‌های تکلیفی برای بلیت پروازها برداشته شود و شرکت‌های هواپیمایی را ترغیب کرد که سقف و کف قیمتی داشته باشند و براساس محاسبات منطقی نرخ‌ها را به سازمان هواپیمایی اعلام کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی با همکاری شرکت‌های هواپیمایی در همه مسیرهای پروازی داخلی سقف و کف نرخ تعیین کردند و هم پیمان شدند که این نرخ‌ها را رعایت کنند. ضمن آنکه سازمان هواپیمایی کشوری هم بر اجرای این مورد نظارت کافی دارد.


وی اظهارداشت: به عنوان مثال در مسیر تهران - مشهد بلیت هواپیما از 190 هزار تا 750 هزار تومان است و شرکت‌های هواپیمایی براساس عرضه و تقاضا و شرایط بازرگانی نرخ‌های سقف تا کف را اعمال می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: اما اینکه از سوی مسئولی عنوان می‌شود قیمت بلیت پرواز تهران - مشهد 1.2 میلیون تومان است این مربوط به قمیت‌های کلاس تجاری است که بسیار محدود است و ربطی به کلاس اکونومی ندارد. کما اینکه در ایام نوروز 3.5 میلیون مسافر توسط شرکت‌های هواپیمایی و با صندلی اکونومی جابجا شد که عمده تقاضا بابت همین صندلی‌های اکونومی است.

جعفرزاده افزود: دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی با هم هماهنگی کافی دارند اما در این بین ممکن است سایت واسطه‌ای نرخی بالاتر ارائه دهد که قابل پیگیری است و سازمان هواپیمایی کشوری آماده دریافت شکایات است.



* هزینه ایمنی بالا است و باید یا دولت یا مسافر این را بپردازد

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: برای رعایت ایمنی و الزامات قانون و مقررات که مورد تاکید و اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است شرکت ‌های هواپیمایی موظف به رعایت همه مسائل در این باره هستند.

وی با بیان اینکه 2.5 تا 3 درصد حمل و نقل کشور توسط حمل و نقل هوایی انجام می‌شود گفت: ایجاد ایمنی یکی از مقوله‌های پرهزینه برای شرکت‌های هوایی است که هزینه تامین ایمنی را یا باید دولت پرداخت کند یا مسافر بر همین اساس هزینه یک ساعت صندلی پرواز احصا شد و سپس سقف و کف نرخی را تعیین کردیم تا شرکت‌های هواپیمایی در طیفی از نرخ‌ها بلیت ارائه کنند.



* امکان تجدیدنظر در نرخ‌های سقف بلیت وجود دارد

وی اظهار داشت: نرخ‌های کف و سقف پروازهای داخلی طبق مصادیق کارشناسی محاسبه شده است. حال اگر موضوعی مطرح شود می‌توان در نرخ‌ها تجدیدنظر هم داشت. اما مطمئن باشید شرکت‌های هواپیمایی همچنان سقف و کف قیمت ها را رعایت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: به شرکت‌های هواپیمایی تاکید شده است توزیع بلیت را مدیریت کنند.



* صحبت‌های سخنگوی تعزیرات حکومتی غیرکارشناسی است

وی با بیان اینکه سخنان سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره نرخ گران بلیت پروازهای داخلی غیرکارشناسی است گفت: نرخ‌هایی که توسط ایشان اعلام شد قیمت‌های کلاس تجاری است که تعداد قابل توجهی نیست و نباید این را به صندلی‌های اکونومی تعمیم داد و موجبات نگرانی افکار عمومی را فراهم کرد و. اینکه اعلام شود قمیت‌های بلیت هواپیما تا 6 برابر هم اضافه شده است و نظارتی بر ان وجود ندارد گفته‌هایی غیرکارشناسی و غیرمنصفانه است.

 

بلیت هواپیما


* تعیین قیمت کلاس‌های بیزینس صندلی هواپیما هم معادلاتی دارد

جعفرزاده بیان کرد: تعیین نرخ‌های کلاس تجاری بر پروازهای داخلی هم معادلاتی دارد که براساس هزینه یک ساعت صندلی پرواز است و شرکت‌های هواپیمایی در قالب تعادل بازرگانی منطقی و اصولی این نرخ‌ها را اعمال می‌کنند.



* اخطار، تعلیق و لغو مجوز از جریمه‌های آژانس‌های متخلف است

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: دفاتر خدمات مسافرت هوایی که دارای مجوز بند الف هستند می‌توانند مجوز راه‌اندازی اپلیکیشن فروش بلیت هواپیما را اخذ کنند.

وی افزود: در حال حاضر فهرست این اپلیکیشن‌های مجاز در سایت هواپیمایی کشوری موجود است.

جعفرزاده بیان کرد: اگر دفاتر خدمات مسافرت هوایی در فروش بلیت تخلفی داشته باشند با اخطار از سوی سازمان هواپیمایی مواجه می‌شوند و در گام‌های بعد به تعلیق و لغو مجوز می‌انجامد اما اگر تخلف از سوی سایت‌های غیرقانونی و ... باشد دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری درخواست رسیدگی به مراجع ذی‌ر بط می‌دهد.

وی درباره مسیرهای چارتری در پروازهای داخلی گفت: چارتر فقط در پروازهای مجاز و به صورت پکیج به فروش می‌رسد که در حال حاضر بلیت‌های چارتری در مسیرهای کیش، قشم و مراکز نفتی وجود دارد که آن هم باید در قالب بسته سفر نظیر ترانسفر، هتل و ... باشد.

روز گذشته رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفته بود که نرخ‌های بلیت هواپیما بیش از آنکه آزادسازی شده باشد رهاسازی شده است، قیمت‌ها هیچ نظارتی ندارد و تا 6 برابر هم افزایش یافته است و در همین مسیر تهران - مشهد بلیت هواپیما با نرخ 1.2 میلیون تومان در روز بعد از میلاد ا مام رضا به فروش رسیده است.

منبع: فارس

کد خبر 115171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha