کد خبر 115180
۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
جاده های یکنواخت حادثه‌ساز هستند

پرشین خودرو: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، «یکنواختی مسیر» را یکی از عوامل بروز خستگی و خواب‌آلودگی و درنهایت ایجاد حوادث رانندگی برشمرد.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز و رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی را از جمله موارد مهم و تاثیرگذار در بروز تصادفات عنوان کرد و گفت: از رانندگان درخواست می‌کنم با رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از موارد 4 گانه فوق، سفری ایمن را برای خود و همراهانشان رقم زنند.

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به رانندگی در مسافت‌های طولانی اشاره کرد و اظهار داشت: رانندگی در محیطی یکنواخت و در یک حالت خاص و در مدت‌زمان طولانی می‌تواند خستگی، چرت زدن و خواب‌آلودگی را برای راننده عارض شود.

 

جاده

 

وی گفت: صدای یکنواخت موتور، حرکت مستقیم خودرو و نبود المان‌های لازم در کنار جاده که توجه راننده را به خود جذب کند باعث ایجاد یکنواختی در امر رانندگی می‌شود؛ همین یکنواختی در طولانی مدت می‌تواند عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی را به وجود آورده و در نهایت حوادث و تصادفات رانندگی را رقم زند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا افزود: در کشورهای دیگر در جاده‌های طولانی که به صورت یکنواخت و کفی وجود دارند المان‌هایی را قرار می‌دهند تا توجه راننده را جلب کرده و جاده را از یکنواختی محض خارج کند. 

این مقام ارشد راهور ناجا وجود پارکینگ و استراحتگاه‌های مناسب به تعداد کافی در کنار جاده را حائز اهمیت و راهگشا توصیف کرد و اظهار داشت: بعد از هر دو ساعت رانندگی، استراحت 15 دقیقه‌ای در استراحتگاه‌های مجاز و ایمن به رانندگان توصیه می‌شود. 

وی از رانندگان درخواست کرد که به هیچ عنوان برای استراحت از سطح راه و شانه خاکی راه که عرض کافی ندارند استفاده نکرده و حتما در پارکینگ‌ها و استراحتگاه‌های ایمن استراحت کنند و بعد از رفع خستگی و خواب‌آلودگی به مسیر خود ادامه دهند.

منبع: فارس

کد خبر 115180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha