آمادگی قطعه سازان برای دریافت سهام خودروسازان به جای بدهی

پرشین خودرو: رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور از آمادگی قطعه سازان کشور برای دریافت سهام خودروسازان به جای بدهی آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمدرضا نجفی منش، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر مطالبات قطعه سازان از سرمایه شرکتهای خودروسازی فراتر رفته است.

وی با تاکید بر اینکه آغاز فعالیت خودروسازی در کشور با بخش خصوصی بوده است، ادامه داد: گرفتاری های صنعت خودروسازی کشور از زمانی که به دلایلی دولتی شد آغاز شده و لازم است که دولت برای عبور از این گرفتاری ها، آن را واگذار کند.

نجفی منش با طرح اینکه خصوصی سازی گروه بهمن و موفقیت آن نشان داد که اهلیت داشتن خریدار ضامن بقای واگذاری هاست، پیشنهاد داد: یکی از دو خودروسازی کشور به یک کنسرسیوم قطعه سازی یا شرکت سرمایه گذاری متشکل از سرمایه گذاری قطعه سازان واگذار شود و چنانچه شاهد موفقیت آن بودیم، سهام دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز واگذار شود.

وی که در نشست انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان استان تهران سخن می گفت، تصریح کرد: متاسفانه با اعمال سیاست قیمت گذاری دستوری از سال ۸۵ تاکنون، همه ساله قطعه سازان با مشکل نقدینگی مواجه بودند و این شرایط قدرت تفکر را از مدیران قطعه سازی گرفته است تا جائیکه نمی توان به توسعه، داخلی سازی، ارتقای فناوری و ...فکر کرد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی در ادامه از توافق مجلس و بانک مرکزی برای پرداخت مبلغ ۸۴۴ میلیون یورو البته به صورت ریالی و ارزی به قطعه سازان خبر داد و اضافه کرد: نظر اعضای این انجمن بر دریافت اختیاری این مبلغ به صورت ریالی یا ارزی از سوی قطعه سازان است.

نجفی منش در واکنش به سئوال خبرنگار پرشین خودرو که آیا پرداخت ریالی ۸۴۴ میلیون یورو به قطعه سازان تورم زا نخواهد بود؟، گفت: به هیچ عنوان تورم زا نیست چراکه هر روز بیش از هزار میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی به نقدینگی کشور افزوده می شود و پرداخت ریالی این رقم ارزی، معادل یک هفته افزایش نقدینگی کشور است.

 

محمدرضا نجفی منش



به گفته وی، چنانچه پرداخت مبلغ ۸۴۴ میلیون یوروی وعده داده شده دولت به قطعه سازان تاکنون محقق شده بود، با کسری قطعات و خودروهای مانده در کف کارخانجات خودروسازی مواجه نبودیم.

نجفی منش همچنین در پاسخ به اینکه تامین قطعات های‌تک و با فن آوری بالا مربوط به خودرو پژو۳۰۱ که به تازگی شاهد افتتاح خط تولید آزمایشی آن بودیم چگونه انجام می شود، خاطرنشان کرد: در حال حال حاضر دشمن اصلی ما یعنی آمریکا، با ۷۰۰ نفر پرسنل در حال رصد چگونگی تامین قطعات در صنعت خودروسازی و سایر صنایع ایران می باشد و چنانچه در این زمینه به دشمن گرا ندهیم بهتر است.

کد خبر 115183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha