قطعه سازان خواستار قرارداد شناور با پرداخت قابل پیش بینی هستند

پرشین خودرو: قطعه سازان کشور راه برون رفت از شرایط فعلی حاکم بر صنعت خودروسازی کشور را تنظیم قراردادهای شناور اما عادلانه با پرداخت قابل پیش بینی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، امیرحسین جلالی نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، با بیان این مطلب گفت: امروز با نقدنشدن چک های خودروسازان مواجه هستیم و این موضوع اعتبار و جایگاه قطعه ساز داخلی در بانکهای عامل ایشان را تنزل و به مخاطره انداخته است.

وی تنظیم قراردادهای شناور با پرداخت قابل پیش بینی بین خودروسازی و قطعه سازی را منجر به تامین مالی به موقع قطعه ساز و افزایش اعتبار آنان نزد بانک ها و جذب اعتبارات برای تولید و عرضه بیشتر محصول دانست.

جلالی در پاسخ به سئوال خبرنگار پرشین خودرو مبنی بر تحقق نهضت داخلی سازی در بخش قطعه سازی کشور، متذکر شد: تحقق داخلی سازی مشوق می خواهد و البته موفقیت هر برنامه و راهبردی نیازمند تعیین مشوق هایی است. به عنوان مثال در نحوه محاسبه یک قطعه داخلی با مشابه خارجی، خودروساز پول بیشتری برای محصول خارجی متصور است در حالیکه چنانچه کیفیت محصول داخلی سازی شده بهتر یا برابر بود باید پول بیشتری به آن اختصاص دهیم و این مشوق است.

 

امیرحسین جلالی



وی در ادامه با بیان اینکه تحریم ها اثر گذار بوده اما دست و پای ما را نبسته است، متذکر شد: بزرگترین مشکل قطعه سازان فضای کسب و کار است که به روابط ما با خودروسازان برمی‌گردد بطوریکه شاهد قراردادهایی هستیم که به طور عمده مربوط به ۱۰ سال قبل است و یکسری مفاد آن به هیچ عنوان رعایت نمی شود!

به گفته نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی، از جمله چالش های ما در این قراردادها می توان به موضوع بروز رسانی آن و عدم پرداخت های به موقع به قطعه‌سازان اشاره کرد که امروز به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است.

جلالی مشکل خودروهای مانده در کف کارخانجات خودروسازی کشور را قطعه سازان ندانست و تاکید کرد: چنانچه قراردادهای قطعه سازان و خودروسازان به روز شود و شاهد تامین مالی به موقع باشیم، قطعات را سر موعد مقرر تأمین و عرضه خواهیم کرد.

وی در پایان مجموعه مطالبات زنجیره تامین خودروسازان را بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که فقط ۹ هزار میلیارد تومان آن را معوقات تشکیل می دهد!

کد خبر 115189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha