بازنگری تصویب‌نامه مربوط به تعیین ارزش گواهی اسقاط

پرشین خودرو: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد بازنگری تصویب‌نامه مربوط به «تعیین ارزش گواهی اسقاط انواع وسایل نقلیه فرسوده» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده است.

به گزارش پرشین خودرو، قوانین «توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت» و «هوای پاک» و برخی آیین‌نامه های اجرایی همچون آیین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده،‌ بر اسقاط وسایل نقلیه فرسوده براساس سن فرسودگی و میزان مصرف سوخت تأکید دارند.

در این راستا به منظور تشویق و ترغیب مالکان خودروهای فرسوده به مشارکت در روند از رده خارج کردن این وسایل، میزان گواهی اسقاط به منظور استفاده در فرآیند شماره‌گذاری وسایل نقلیه تولیدی و وارداتی طبق مصرف در یکصد کیلومتر چرخه ترکیبی با کاربری های مختلف، تعیین و ابلاغ گردید.

 

خودروی فرسوده


وزارت راه و شهرسازی با توجه به افزایش نرخ تورم سالانه، ضرورت کاهش سن فرسودگی وسایل نقلیه فرسوده و افزایش قیمت این وسایل به تبعیت از رشد قیمت خودرو و همچنین عدم بروزرسانی ارزش گواهی اسقاط خودرو در بیش از ده سال گذشته، پیشنهاد بازبینی بند (۲) تصویب‌نامه مورخ ۱۰ خرداد ماه ۱۳۸۸ هیئت وزیران درخصوص «تعیین ارزش گواهی (برگه) اسقاط وسایل نقلیه فرسوده اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده است.

مطابق این پیشنهاد «ارزش گواهی اسقاط وسایل نقلیه فرسوده اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت براساس نظر کارشناسی به صورت سالانه محاسبه و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه هر سال توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تعیین می گردد.»

منبع: فارس

کد خبر 115201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha