کاهش 85 میلیون یورویی ارزبری با تولید 35 قطعه خارجی در کشور

پرشین خودرو: در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل، اولین قرارداد قطعه سازان با خودروسازان به ارزش 740 میلیارد تومان جهت تامین قطعات خودروهای پرتیراژ منعقد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، معاون وزیر صنعت در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با اعلام این خبر اظهار داشت: این قرارداد در طول یک سال منجر به کاهش 85 میلیون یورو ارزبری در حوزه تولید و تامین قطعات خواهد شد.

فرشاد مقیمی تصریح کرد: قرارداد امروز بین 32 قطعه ساز برای تولید 35 قطعه خارجی و راهبردی است که سرمایه گذاری بالایی را نیاز نداشته و از سرمایه های موجود در کشور تولید خواهند شد.

 



وی با اشاره 5 میز دیگر تخصصی در آینده برگزار می شود، یاد آور شد: میز اول، میز نیاز و دومین میز تخصصی مربوط به قراردادها و کنترل پروژه هاست و از امروز کنترل و نظارت بر این پروژه ها را خواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت در خصوص فهرست این 35 قطعه گفت: برخی از این قطعات شامل واشر سرسلیندر، جک گازی، مجموعه توربوشارژ، بلندگو و جلو آمپر می شود.

مقیمی همچنین از برنامه ریزی جهت تغییر در نرخ تعرفه ها خبر داد و اظهار داشت: امید است با برگزاری این نشست های تخصصی زمینه توسعه صنعتی کشور با هدف پاسخ گویی متناسب با جنگ اقتصادی فراهم شود

کد خبر 115234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha