کد خبر 115250
۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
مصرف روزانه 97 میلیون لیتری بنزین در کشور

پرشین خودرو: در حالی باشگاه نفت و نیرو در سال 96 پیش بینی کرده بود مصرف بنزین در سال 98 به 80 میلیون لیتر در روز می رسد که امروز شاهد مصرف روزانه 97 میلیون لیتری بنزین در کشور هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، درحالی مصرف بنزین در کشور به طور میانگین به حدود 90 میلیون لیتر در روز رسیده است که کارشناسان نفتی و انرژی که سال 96 در باشگاه نفت و نیرو گرد هم آمده بودند با توجه به روند مصرفی که در سال 96 وجود داشت پیشبینی کرده بودند مصرف بنزین در کشور در سال 98 به حدود 80 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

و این درحالی است که مرکز پژوهشهای مجلس در همان سال گزارشی را منتشر کرده بود که اگر روند مصرف بنزین با همان شدت ادامه پیدا می کرد در سال 98 شاهد مصرف روزانه 96 میلیون لیتر بنزین به طور میانگین در کشور خواهیم بود.

 

بنزین

 

این گزارش حاکی است آنچه که امروز شاهدش هستیم نشان می دهد ظاهرا گزارش مرکز پژوهشهای مجلس به واقعیت نزدیک تر از گزارشی است که باشگاه نفت و نیرو منتشر کرده بود.

باشگاه نفت و نیرو از محافل نزدیک به وزارت نفت است که اعضای آن عموما نزدیکان زنگنه و مدیران وزارت نفت هستند و گزارش‌های آن روی تصمیم‌گیری‌های وزارت نفت تاثیرگذار است.

اما به نظر می رسد با تصمیمی که دولت اتخاذ کرده است و مقرر شده از 20 مردادماه یعنی کمتر از یک ماه دیگر مالکان خودروها فقط با کارت سوخت شخصی اقدام به سوخت گیری کنند می تواند تاحدودی از مصرف بنزین کم کند به شرط آنکه دولت در مدت با قیمانده اجرای طرح به دلیل انکه خبری از افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین نیست تصمیمی بگیرد تا مصرف کنندگان با کارت سوخت جایگاه اقدام به سوخت گیری نکنند تا این طرح بتواند اثر بخش باشد.

منبع: فارس

کد خبر 115250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha