اجتناب شرکت های خارجی از تایید قطعات ایرانی

پرشین خودرو: مدیر پروژه داخلی سازی آمیکو گفت: مشکلی که هم اکنون در داخلی سازی قطعات با آن دست به گریبان هستیم، عدم همکاری شرکت های خارجی در تایید استاندارد قطعات ایرانی به دلیل تحریم های صنعت خودرو است.

سیدبابک فیض بخش در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: پروسه تولید قطعات خودرو به این صورت است که پس از تولید برخی قطعات، می بایست تست هایی بر روی این قطعات انجام شود که توان انجام این تست ها در ایران وجود ندارد.

مدیر پروژه داخلی سازی آمیکو ادامه داد: قطعات تولیدی برای تست و دریافت تاییدیه های فنی به شرکت های خارجی فرستاده می شود که متاسفانه در ماه های اخیر بر خلاف وجود قرارداد همکاری و پرداخت وجوه، این شرکت ها از انجام تست و صدور تاییدیه به دلیل تحریم صنعت خودرو اجتناب می کنند.

فیض بخش افزود: در پی بروز این مشکلات و از طریق انجمن خودروسازان، مکاتباتی با سازمان استاندارد شده و درخواست تعویق استانداردهای 85 گانه تا بعد از رفع این موارد مطرح شده است که منتظر اعلام پاسخ سازمان استاندارد در این خصوص هستیم.

 

سیدبابک فیض بخش



وی گفت: البته ما همچنان به کار ادامه می دهیم و گزارش های پیشرفت را به نهادهای مربوطه ارائه می کنیم اما حل و فصل این مشکلات از توان تولیدکنندگان خارج است و نیاز به حمایت نهادهایی مانند سازمان ملی استاندارد و سایر نهادهای تصمیم گیر در این مقطع به شدت احساس می شود.

فیض بخش با اشاره به داخلی سازی 20 درصدی پیکاپ آمیکو آسنا گفت: در نظر داریم تا داخلی سازی پیکاپ دوکابین آمیکو آسنا را تا مرز 30 درصد افزایش دهیم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری و با مذاکراتی که با شرکت های سازنده قطعات خودرو داشتیم، در فاز دوم این پروژه، داخلی سازی 30 درصدی هدف گرفته شده است.

مدیر پروژه داخلی سازی آمیکو به فعالیت این شرکت در حوزه داخلی سازی قطعات "های تک" اشاره و خاطرنشان کرد: در تولید ای سی یو (ECU) نیز مذاکرات اولیه انجام شده است ضمن اینکه تولید شاسی را نیز به دلیل وجود توانایی فنی و سهم بالای آن در میزان داخلی سازی خودرو در دست انجام داریم.

کد خبر 115256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha