کد خبر 115268
۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
رقابت ناعادلانه تاکسی‌های رسمی و اینترنتی

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه فضای رقابتی تاکسی های رسمی و اینترنتی منصافانه نیست، گفت: به دلیل اجرای قوانین سختگیرانه بسیاری از رانندگان، تاکسی را کنار گذاشته و بر روی خودروی شخصی فعالیت می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو،  علیرضا قنادان، مدیرعامل تاکسیرانی تهران، در ارتباط با مشکلات رانندگان تاکسی در پایتخت اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌ها همه ساله از محل بودجه عمومی بودجه‌ای به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص می‌یابد لذا قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌ها وجود دارد.


وی افزود: تاکسیرانی و شهرداری در بسیاری از موضوعات تاکسی‌ها به طور کامل اختیار ندارند از جمله مباحث مربوط به سن فرسودگی و معاینه فنی تاکسی‌ها چراکه همه این ضوابط بر اساس مصوبه دولت انجام می‌گیرد و در حمل‌ونقل عمومی اصل موضوعات ایمنی و میزان آلایندگی‌ خودروها مورد توجه قرار دارد.


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: این در حالی است که یک ناوگان موازی با تاکسیرانی فعالیت می‌کند و هیچ کدام از استانداردهای لازم که رانندگان تاکسی‌های رسمی باید داشته باشند را ندارند. این سیاست دوگانه و یک بام و دو هوا در برنامه‌های حمل‌ونقل عمومی درست نیست و سبب بروز دلسردی رانندگان تاکسی از فعالیت شده است.

قنادان با اشاره به اینکه ما مشکلی با رقابتی بودن فعالیت تاکسی‌های رسمی و غیر رسمی نداریم، گفت: متأسفانه رقابت تاکسی‌های اینترنتی نسبت به تاکسی‌های رسمی منصفانه و عادلانه نیست چرا که برای یک طرف قوانین سخت‌‌گیرانه وجود دارد و برای طرف مقابل هیچ قانونی در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: اخیراً برخی از رانندگان تاکسی، تاکسی‌های خود را کنار گذاشته و بر روی خودروهای شخصی کار می‌کنند همچنین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی 60 تا 70 درصد سفرهای آنها در پیک ترافیک است که در ازای آن مبلغی حدود دو برابر از مسافر دریافت می‌کنند.

 

تاکسی



مدیرعامل تاکسیرانی تهران بیان داشت: همچنین در بهار امسال نرخ کرایه‌های تاکسی حدود 20 درصد افزایش یافت و در مواردی که در برخی از خطوط رانندگان یک درصد بالاتر از نرخ مصوب دریافت کرده بودند ما مجبور به پاسخگویی و انجام بحث‌های فرسایشی شدیم و این در حالی است که حتی یک نهاد هم در مورد تاکسی‌های اینترنتی کنترلی ندارد.

قنادان به مقایسه شرایط و ضوابط تاکسی‌های رسمی و غیررسمی پرداخت و گفت: تاکسی‌های رسمی مجبور به اخذ معاینه فنی 2 تا 4 بار در سال هستند و بابت پروانه تاکسیرانی از آنها 70 هزار تومان دریافت می‌شود همچنین سن فرسودگی خودروهای آنها نباید 10 سال بیشتر باشد و هزینه بیمه شخص ثالث آنها نیز بیش از 25 درصد گران‌تر است.

وی گفت: از طرفی رانندگان تاکسی‌های رسمی نباید دوشغله باشند و استفاده از پراید برای تاکسی نیز ممنوع است همچنین اعمال قوانین شورای شهر، شهرداری، فرمانداری، محیط زیست و سازمان تاکسیرانی و ... بر فعالیت آنها تأثیر دارد ولی هیچ یک از این شرایط برای خودروهای تاکسی با پلاک شخصی نیست.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران از مسؤولین و دست‌اندرکاران کشور درخواست کرد که حمایت‌های لازم را از رانندگان تاکسی انجام دهند و اگر قرار است تاکسی‌های غیررسمی نیز فعالیت داشته باشند قوانین مشابه تاکسی‌های رسمی برای آنها در نظر گرفته شود.

منبع: فارس

کد خبر 115268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha