رونمایی هیوندای از فناوری کنترل تعویض دنده هوشمند

پرشین خودرو: هیوندای از فناوری ASC که زمان تعویض دنده را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد، در سوناتا هیبرید جدید استفاده خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، گروه خودروسازی هیوندای کره جنوبی ادعا می‌کند که موفقیت بزرگی در ساخت سیستم انتقال قدرت خودروی هیبریدی به دست آورده است. هیوندای برای اولین‌بار در جهان، فناوری پیشرفته‌ای برای افزایش کارایی تعویض دنده در سیستم انتقال قدرت خودروهای هیبریدی معرفی کرد. 

فناوری جدید اختصاصی هیوندای که هم‌اکنون برای تولید انبوه آماده شده است، سیستم کنترل تعویض دنده فعال (ASC) نامیده می‌شود و هیوندای ادعا می‌کند که زمان تعویض دنده را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد در حالی که به‌طور هم‌زمان باعث افزایش لذت رانندگی و بهبود وضعیت مصرف سوخت می‌شود.

 

هیوندای

 

فناوری ASC در هر ثانیه ۵۰۰ بار تعویض دنده را پایش کرده و به‌طور دقیق سرعت چرخش جعبه‌دنده را تنظیم می‌کند تا تعویض دنده سریع‌تر انجام شود. سیستم کنترل تعویض دنده فعال هیوندای به موتور برقی خودروی هیبرید اجازه می‌دهد تا با اعمال تنظیم نرم‌افزاری جدیدی به واحد کنترل هیبرید (HCU)، کنترل حرکت مکانیزم تعویض دنده را نیز به دست بگیرد تا زمان تعویض کاهش یابد. معمولاً در خودروهای هیبرید که مبدل گشتاور (تورک کانورتور) ندارند، سرعت تعویض دنده بسیار کم است؛ اما هیوندای با استفاده از فناوری جدید خود، این مشکل را تا حد زیادی مرتفع می‌کند.

با هماهنگ کردن سرعت چرخش پیشرانه و جعبه‌دنده، زمان تعویض دنده با ۳۰ درصد کاهش از ۵۰۰ میلی‌ثانیه به ۳۵۰ میلی‌ثانیه می‌رسد. گفته می‌شود فناوری ASC هیوندای با وجود تعویض دنده‌ی سریع‌تر بسیار نرم‌تر عمل می‌کند. اولین خودروی مجهز به فناوری کنترل تعویض دنده فعال، هیوندای سوناتا هیبرید خواهد بود و این فناوری در آینده برای سایر مدل‌های هیبریدی هیوندای، کیا و جنسیس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کیونگ جون چانگ، مدیر واحد کنترل سیستم محرکه هیوندای در این زمینه گفت:

توسعه‌ی اولین تکنولوژی ASC در جهان، نوآوری درخورتوجهی است که کنترل دقیقی بر جعبه‌دنده خودکار در اختیار قرار می‌دهد. چنین فناوری نه‌تنها موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود، بلکه تجربه‌ی سرگرم‌کننده‌ای از رانندگی برای مشتریان ما فراهم خواهد کرد.

هیوندای ادعا می‌کند که فناوری جدید با به حداقل رساندن اصطکاک در زمان تعویض دنده، دوام جعبه‌دنده را نیز افزایش می‌دهد.

منبع: زومیت

کد خبر 115276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha