کد خبر 115314
۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
مبارزه با قاچاق دلیل اصلی احیای کارت سوخت

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی احیای کارت سوخت را برای جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوئیل دانست و گفت: هیچ صحبتی برای گران‌کردن بنزین یا دونرخی و سهمیه‌بندی مطرح نیست.

به گزارش پرشین خودرو، اسدالله قره‌خانی با اعلام اینکه دولت کارت سوخت را از 20 مرداد مجدداً احیا خواهد کرد، گفت: «زیرساخت‌های این کار وجود دارد و بعد از کلان‌شهرها، در شهرهای کوچک اعمال می‌شود»

 

قاچاق سوخت


وی در پاسخ به این سؤال که آیا این کار مقدمه برای گرانی بنزین نیست، تصریح کرد: «اراده دولت بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بوده ولی وقتی مجلس مصلحت ندانست این کار اتفاق افتد، دولت نیز کارت سوخت را عملیاتی نکرد تا اینکه هم‌اینک چنین اقدامی را انجام داده است».


این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت دلیل احیای کارت سوخت را پایش و مدیریت سوخت بیان می‌کند، افزود: «قاچاق سوخت را خاصه در بخش گازوئیل در جنوب کشور شاهد هستیم و از مرزهای شرقی نیز بنزین قاچاق می‌شود و متأسفانه این ارقام کم نیست، لذا دولت قصد دارد کارت سوخت را مجدداً احیا کند».

وی گفت :«پالایشگاه‌ها همگی دولتی هستند؛ لذا از این مسیر قاچاق صورت نمی‌گیرد. شرکت پخش نیز دولتی است و تنها جایگاه‌های توزیع سوخت می‌ماند و در این بخش شائبه بیشتر است».

قره‌خانی اضافه کرد: «در جایگاه سوخت محتمل است کامیون تخلیه، بنزین را تخلیه نکرده و سر از دیگر جاها در آورد یا اینکه یک خودرو چندین بار سوخت‌گیری نماید».

وی ادامه داد: «با احیای کارت سوخت مشخص می‌شود قاچاق از کجا درز پیدا می‌کند؛ آیا از طریق خودروهاست یا توسط جایگاه‌های خصوصی صورت می‌گیرد؟».

منبع: تسنیم

کد خبر 115314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha