بهره‌برداری از طرح توسعه شرکت لکوموتیو سازی البرز

پرشین خودرو: طرح توسعه شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا در شهرستان فردیس استان البرز روز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، در مراسم گشایش این طرح اعلام شد که طرح توسعه شرکت مهندسی و ساخت لکو موتیو مپنا با ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر با زیربنای حدود چهار هزار و ۴۹۹ متر مربع و ظرفیت تولید ۲۵ دستگاه لکوموتیو در سال راه اندازی شده است.

ساخت لکوموتیو های مسافری، برقی، باری، تونلی و سایر محصولات مشابه در کارخانه های لکوموتیوسازی مپنا انجام می شود.


مهندسی و ساخت لکوموتیوهای باری MAP۲۴ برای پاسخگویی به نیاز شرکت‌های حمل و نقل خصوصی و در راستای نوسازی و کاهش عمر ناوگان کشندۀ ریلی ایران، انتقال دانش طراحی لکوموتیوهای مانوری از نوع دیزل هیدرولیک مدل G۱۲۰۶-IR مپنا- فوسلو برای کاربرد در عملیات جابجایی قطارها و حمل و نقل واگن‌ها در ابعاد محدودتر از فعالیت های این شرکت است.

 

لکوموتیو


همچنین تدوین دانش فنی طراحی و ساختِ فریم و گهوارۀ بوژی GC لکوموتیو MAP۲۴ با روش جوشکاری به عنوان طرحی دانش‌محور و با هدفِ ساخت و سنجش ۲ قطعه از مهم‌ترین قطعات مجموعۀ بوژی لکوموتیو، طراحی و مهندسی و ساخت واگن مونوریل به عنوان وسیلۀ نقلیه ایمن، پاک و مناسب، طراحی و ساخت واگن تراموا به عنوان یکی از سیستم‌های در حال گسترش حمل و نقل ریلی شهری از دیگر طرح های تولیدی این مجموعه به شمار می رود.

گروه مپنا به عنوان یک شرکت مادر تخصصص تولیدی، صنعتی و بازرگانی بین‌المللی به همراه ۴۱ شرکت زیرمجموعه خود، در زمینه طراحی و احداث نیروگاه‌های حرارتی (بخار، گازی و سیکل ترکیبی)، اجرای پروژه‌های نفت و گاز و حمل و نقل ریلی فعالیت می کند.

شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا در سال ۱۳۸۶ تأسیس و از خرداد سال ۱۳۸۹ با ظرفیت اولیۀ ساخت سالانه ۱۲۰ لکوموتیو راه اندازی شد.

نخستین قرارداد کاری این شرکت، تولید ۱۵۰ دستگاه لکوموتیو ER۲۴ تحت لیسانس شرکت زیمنس آلمان بود.

این شرکت در نزدیک به یک دهه فعالیت خود موفق به کسب جایگاه برتر در تولید وسایط نقلیه ریلی در کشور و دستیابی به حداکثر سهم بازار داخلی و حضور مؤثر و مستمر در بازارهای منطقه شده است.

کارخانۀ این شرکت مجهز به کارگاه‌های بوژی، بدنه، رنگ، مونتاژ و تست به منظور تولید انواع لکوموتیو و واگن است و مهمترین فعالیت‌های آن شامل "طراحی، مهندسی و ساخت انواع لکوموتیو دیزل‌الکتریک، برقی و مانوری؛ انواع واگن‌های مترو، انواع واگن‌های خودکششی مسافری (DMU, EMU)، انواع واگن‌های مسافری و مولد برق" می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری با هدف گشایش شماری پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی و بازدید از برخی پروژه های در دست ساخت و بررسی نیازهای استان البرز به همراه تعدادی از وزراء به این استان سفر کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 115319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha