میزان عوارض آزاد راه تهران-شمال در مرحله بررسی است

پرشین خودرو وزیر راه و شهرسازی گفت: عوارض آزاد را ه تهران- شمال هنوز قطعی نشده بلکه در مرحله بررسی و مذاکره قرار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی افزود: آنچه که در این رابطه رسانه ای شده به هیچ وجه واقعیت ندارد.

وی همچنین اظهارداشت: بسیار تعجب بر انگیز است که این حرف و حدیث ها از کجا نشر و نما پیدا می کند.

 

محمد اسلامی

 


وزیر راه و شهرسازی گفت: عوارض آزاد راهی بر اساس یکسری ضوابط قانونی تعریف و تعیین می شود.

وی افزود: بدون شک در نحوه محاسبه عوارض رعایت حال ترددکنندگان و مردم خواهد شد مضاعف بر این مطابق قرارداد با سرمایه گذار در یک بازه زمانی مشخص هزینه سرمایه گذاری در آزاد راه باید مستهلک شود.

اسلامی تصریح کرد: اگر قرار بر این باشد که اقتصاد مردمی شود باید ظرفیت های مردم و بخش خصوصی را به مدار آورد.

وی گفت: طبیعی است که وقتی سرمایه گذاری صورت می گیرد این حکم نذر ندارد که رایگان باشد بالاخره هزینه سرمایه گذاری باید با یک نرخ مناسب و متعارف برگشت داشته باشد در غیر این صورت اعتماد بین بخش خصوصی و دولت از بین می رود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: آزادراه تهران – شمال نخستین آزادراه پیشرفته و هوشمند در کشور است که همه ملاحظات استاندارد روز دنیا در این پروژه لحاظ شده است.

وی همچنین در خصوص ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی و تعیین و تکلیف واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد اظهارداشت: پروژه های مسکن مهر هشتگرد منهای دو پروژه بزرگ بقیه فعال هستند.

اسلامی گفت: دو پروژه مزبورمتعلق به نهادهاست از اینرو وزارت راه و شهرسازی در حال مذاکره با این مجموعه هاست تا هرچه سریعتر پروژه های مزبور تعیین و تکلیف شود.

وی افزود: جدا از پروژه های مسکن مهر در قالب طرح اقدام ملی 16 هزار واحد مسکونی جدید نیز در هشتگرد تولید خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: بدون شک با تکمیل پروژه های مسکن مهر و همینطور اجرای طرح جدید اقدام ملی بخش زیادی از مستاجران و خانواده های فاقد مسکن صاحب خانه و از زیر بار پرداخت اجاره های سنگین رهایی می یابند.

وی در خصوص پروژه مترو شهر جدید هشتگرد نیز گفت: این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است و تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اسلامی ضمن اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از خط مزبور دو رام قطار نیز خریداری شده است، افزود: راه‌اندازی مترو تهران-هشتگرد یکی از مطالبات جدی مردم هشتگرد است چرا که ضمن کاهش ترافیک موجب تسهیل حمل و نقل بین تهران و این منطقه می شود و در عین حال مسئله بار تقاضای مسکن در تهران را کاهش خواهد داد.

منبع: تسنیم

کد خبر 115341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha