ایران خودرو و سایپا باید در شرایط خوب واگذار شود

پرشین خودرو: واگذاری سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا باید در شرایط مطلوب و خوب این شرکتها انجام شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن قطعه سازان ایران، با بیان این مطلب گفت: شرایط امروز دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور برای واگذاری مناسب نیست چرا که این شرکتها زیان ده شده اند.


وی با بیان اینکه هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا جز ماده ۱۴۱ شده و ورشکسته هستند، اظهار داشت: واگذاری و فروش سهام خودروسازان در شرایط کنونی، حیف و میل اموال دولتی و عمومی است.

 

انجمن قطعه سازان

 


همچنین مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران، سابقه خصوصی سازی در کشور را مناسب ندانست و اضافه کرد: چنانچه قرار است سهام خودروسازان با وضع و شرایط قبلی خصوصی سازی، انجام شود مخالف آن هستیم.

وی با توجه به اینکه باید سهام خودروسازان به ارزش واقعی واگذار شود، اضافه کرد: باید ارزش و دارایی های ایران خودرو و سایپا تجدید ارزیابی شود و به قیمت روز واگذاری سهام این دو شرکت انجام شود.

دبیر انجمن قطعه سازان از دولت خواهش کرد تا قبل از هر گونه تصمیم گیری برای واگذاری سهام خودروسازان، ارزش دارایی های این دو شرکت تجدید ارزیابی شود و همچنین اهلیت خریداران این دو شرکت خودروسازی احراز شود.

بیگلو در پایان با تاکید بر اینکه قطعه سازان برای در اختیار گرفتن سهام خودروسازان اهلیت دارند، خاطرنشان کرد: انجمن قطعه سازان ایران موافق واگذاری صحیح سهام شرکت های بزرگ خودروسازی کشور است.

کد خبر 115379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha