واکنش شرکت پژوهش ناجی به قطع سامانه معاینه فنی

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی به قطع سامانه معاینه فنی اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های فنی پاسخگوی بیش از یک میلیون تراکنش در روز نیست و به همین دلیل سامانه دچار قطعی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی سیدهاشمی مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی در خصوص قطع چند ساعته سامانه سیمفا و اظهارات مدیر امور معاینه فنی خودروهای کشور مبنی بر قطع این سیستم توسط این شرکت اظهار داشت: بیش از دو سال است که شرکت پژوهش و توسعه ناجی به اتحادیه حمل‌ونقل همگانی سرویس ارائه می‌دهد و از ابتدای طرح قرار بود که زیرساخت موجود تقویت شود.

 

معاینه فنی


مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی تصریح کرد:‌ از ابتدای طرح، تعداد تراکم تراکنش محدود بود یعنی روزانه 25 تا 30 هزار سرویس دریافت می‌شد اما هم‌اکنون حجم تراکنش به روزانه بیش از یک میلیون سرویس رسیده است و متأسفانه زیرساخـت‌های فنی ما پاسخگو نیست.


وی گفت: شرکت توسعه و پژوهش ناجی همین زیرساخت‌ها را به سامانه شماره‌گذاری و مراکز نقل و انتقال خودرو نیز ارائه می‌دهد و اگر واقعاً بخواهیم به همین مدل جلو برویم فرقی نمی‌کند ممکن است یک روز در معاینه فنی سیستم قطع شود و روز دیگر در شماره‌گذاری، چرا که زیرساخت‌های‌مان کافی نیست و باید حتماً تقویت شود.

سیدهاشمی با اظهار تأسف از اظهارات برخی از مسئولان در این خصوص و ربط دادن این قطعی سیستم به بحث‌های مالی اظهار داشت: متأسفانه دوستان این مسائل را به بحث‌های مالی تعبیر کردند و این را تقصیر ناجا انداختند که این فرافکنی است.

وی با اشاره به این مطلب که خود همین دوستان متعهد شده بودند که در تقویت زیرساخت‌ها کمک کنند و تا به این لحظه متأسفانه این موضوع اتفاق نیفتاده است در پاسخ به این پرسش فارس که آیا شما قطع سامانه را به این مراکز اطلاع داده بودید یا نه؛ گفت: مکاتبات ما موجود است و ما این موضوع را پیگیری کردیم و همواره اعلام کردیم که سامانه ما دیگر جوابگوی این حجم از تراکنش نیست.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی افزود: در چند روز گذشته نیز به صورت مقطعی در چند ساعت قطعی در سیستم سیمفا را داشته‌ایم و امروز نیز چند ساعت در صبح این سامانه قطع بود که همانطور که گفتم به دلیل آن است که سامانه پاسخگو نیست.

سیدهاشمی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی براینکه آیا امکان قطعی سامانه در روزهای دیگر نیز وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: امکان اینکه قطعی را در روزهای آینده داشته باشیم وجود دارد چرا که این موضوع یک شبه برطرف نخواهد شد؛ باید دوستان بیایند و جلسه بگذارند تا موضوع را حل و فصل کرد.

منبع: فارس

کد خبر 115437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha