نرخ شناور بلیت عامل سواستفاده برخی ایرلاین‌ها

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وقتی که در بازار بلیت هواپیما، تقاضا زیاد و عرضه کم باشد، آن زمان در صورت شناور بودن قیمت ها، نرخ بلیت افزایش چشمگیر و غیرمنطقی خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش قیمت بلیت پروازهای هوایی، گفت: علت اصلی افزایش قیمت ها، رویکرد اخیرا سازمان هواپیمایی در شناور کردن نرخ بلیت هواپیما است.

 

حسن خسته بند

 

سوء استفاده برخی ایرلاین ها از مصوبه نرخ شناور بلیت هواپیما

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان هواپیمایی در شرایط کنونی به ایرلاین ها مجوزهایی را برای تعیین قیمت داده که این مسئله باید در قالب شناور کردن نرخ صورت گیرد، اما متأسفانه عده ای از افراد و گروه ها، از این فضا برای کسب درآمد بیشتر استفاده می کنند.

 

نسخه نرخ شناور بلیت هواپیما برای حمل و نقل هوایی ایران مناسب نیست

وی گفت: در شرایط کنونی مسئولان اعلام می کنند که استراتژی شناور شدن قیمت بلیت هواپیما در تمام ایرلاین های بین المللی در حال اجرا است، از این رو ما نیز می توانیم از این سبک استفاده کنیم، اما قطعا شرایط کشور ما با توجه به وضعیت اقتصادی، کاملا متفاوت است و نمی توان یک نسخه واحد را عملیاتی کرد.

خسته بند ادامه داد: شناور شدن قیمت بلیت هواپیما در شرایطی قابل اجرایی است که تعداد هواپیماها در ناوگان حمل و نقل هوایی استاندارد باشد، اما زمانی که ما با کمبود شدید هواپیما برای جابه جایی مسافر روبه رو هستیم، نمی توان از این شیوه استفاده کرد.

 

شناور شدن نرخ بلیط در شرایط کمبود هواپیما غیرمنطقی است

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: وقتی که در بازار بلیط هواپیما، تقاضا زیاد و عرضه کم باشد، آن زمان در صورت شناور بودن قیمت ها، نرخ بلیط افزایش چشمگیر و غیرمنطقی خواهد داشت.

 

سازمان تعزیرات باید بر روی نرخ بلیت هواپیما نظارت بیشتری کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان بازوی نظارتی بر قیمت گذاری محصولات و خدمات، باید با رویکرد فعلی ایرلاین ها در قیمت گذاری بلیت هواپیما برخورد کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 115447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha