انفجار «کونا» و ایجاد سوراخ در سقف گاراژ صاحب خودرو +عکس

پرشین خودرو: یک حادثه آتش سوزی و انفجار برای هیوندای کونا، موجب شد تا سوراخ بزرگی در سقف گاراژ خانه صاحب آن ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، همه ما از خطرات وسایل نقلیه تمام الکتریکی و آتش گرفتن آنان هنگام تصادف آگاه هستیم، اما هیوندای کونا نه در معرض آتش مستقیم بوده و نه حادثه ای برای آن اتفاق افتاده است، بلکه صاحب خانه مدعی است که حتی هیوندای کونا تمام الکتریکی برای شارژ مجدد باتری های خود به برق نیز متصل نبوده است!

 

هیوندای

 

لیتیوم تا به امروز کارایی باتری ها را به شدت افزایش داده است، اما باید توجه داشت که این ماده بسیار قابل اشتعال نیز هست، به همین دلیل وسایل نقلیه تمام الکتریکی بویژه دارندگان باتری های لیتیوم یونی متهم ردیف اول آتش سوزی در وسایل نقلیه تمام الکتریکی هستند.

حال جدیدترین اتفاقی که تاکنون برای یک خودروی تمام الکتریکی رخ داده است، در کانادا و شهر مونترال خواهد بود که یک دستگاه خودروی هیوندای کونا بدون هیچگونه مشکل فنی گزارش شده از سوی صاحب اتومبیل آتش می گیرد و به مرحله انفجار و تخریب گاراژ صاحب خود می رسد.

 

هیوندای


رئیس بخش اداره آتش نشانی مونترال اعلام کرد که حدود 30 نفر برای خاموش کردن آتش این خودرو دست به کار شدند. همانطور که می دانید این یک وسیله نقلیه کاملا الکتریکی است و هیچ چیزی در اطراف آن نبوده تا منجر به آتش سوزی و انفجار آن شود و در آینده دلیل آن را بررسی خواهیم کرد.


داستان زمانی جذاب می شود که مالک اتومبیل ادعا می کند اتومبیل وی در حال شارژ نبوده و یا حتی سوکت شارژ آن به برق متصل نبوده است تا شاید نوسان برق و یا اتصالی باعث آتش گرفتن هیوندای کونا شده باشد.

کد خبر 115452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha