برنامه‌ریزی برای افزایش ۳۰درصدی شبکه آزادراهی

پرشین خودرو: طبق وعده معاون وزیر راه و شهرسازی، برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۶۰۰ کیلومتر آزادراه طی دو سال آینده در دستور کار قرار دارد.

یکی از ملاک‌های توسعه هر کشور به پروژه‌های عمرانی در حال بهره‌برداری مربوط می‌شود که در دوران انقلاب اسلامی پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است. آمار گویای آن است که میزان بزرگراه‌ها و آزادراه‌های ایران طی چهار دهه اخیر به ۱۰۰ برابر دوران پهلوی رسیده است.


با این وجود، تعداد قابل توجهی پروژه در سال‌های اخیر کلنگ‌زنی شده که به دلیل خشکی منابع دولتی، افتتاح نشده است. گفته می‌شود هم‌اکنون با ۳۰۰۰ پروژه ملی نیمه تمام مواجهیم که برای تکمیل آنها ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم. عمده این تعداد مربوط به شبکه حمل و نقل کشور است. با این‌که هم‌اکنون ۲۰۰ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه و ۲۰۴ هزار کیلومتر جاده در کشور داریم، طبق برآورد کارشناسان باید این شبکه به سه برابر میزان فعلی برسد.


از جمله اولویت‌های دولت، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عنوان شده است. دولت در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از طریق اوراق خزانه انجام داده است.

 

آزادراه



برنامه‌ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی شبکه آزادراهی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در روزهای اخیر گفته است: برنامه‌ریزی شده در سال‌های ۹۸ و ۹۹ حدود ۶۰۰ کیلومتر آزادراه به بهره‌برداری برسد و ۳۰ درصد به طول شبکه آزادراهی کشور افزوده شود. خیراله خادمی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه شبکه آزادراهی کشور یاد کرده است.

خیرالله خادمی ضمن اشاره به توسعه شبکه ریلی کشور در سال گذشته اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده است تا در سال جاری و آینده با اولویت‌بندی آزادراه‌های در دست ساخت، توسعه شبکه آزادراهی کشور در دستور کار قرار گیرد.

وی، ساماندهی ترافیک استان‌های تهران و البرز را یکی از مهمترین کارکردهای آزادراه‌های در دست تکمیل دانست وگفت: منطقه یک آزادراه تهران- شمال، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و آزادراه همت - کرج بخشی از آزادراه‌هایی هستند که نقش حیاتی در رفع گلوگاه‌های ترافیکی این دو استان خواهند داشت.

خادمی افزود: آزادراه جنوبی تهران نقطه اتصال تمامی بزرگراه‌ها و راه‌های منشعب از پایتخت و استان البرز است و نقش استراتژیک و پدافند غیرعامل برای تهران دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 115495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha