برخورد قانونی تعزیرات با ایرلاین‌های گرانفروش

پرشین خودرو: مدیر کل تعزیرات استان تهران با اشاره به افزایش تا ۳ برابر نرخ بلیت پروازهای داخلی توسط شرکت‌های هواپیمایی، گفت: سازمان تعزیرات به صورت مستقیم به پرونده تخلفات ایرلاین ها ورود کرده و قطعا با گران فروشان برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گزارش پرشین خودرو،  محمدعلی اسفنانی با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت بلیت پروازهای داخلی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و دغدغه های کنونی مسافران، افزایش چشمگیر قیمت بلیت هواپیماست، در شرایط کنونی شاهدیم قیمت بلیت پروازها بسیار بالا رفته و در ایام پرمتقاضی، قیمت‌ها افزایش سرسام آور به خود می گیرند.


وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی برای مدیریت بازار بلیت هواپیما، اقدام به آزادسازی نرخ ها کرده اند تا از این طریق بازار بلیط پروازهای هوایی را مدیریت کنند؛ اما آزادسازی به معنای افزایش سرسام آور قیمت ها نیست.


وی با اشاره به این‌که ایرلاین ها به صورت سلیقه ای قیمت پروازهای هوایی را بالا یا پایین می آورند، ادامه داد: در این رابطه با مکانیسم ویژه ای از سوی دستگاه های مربوطه تعیین شود تا شرکت های هواپیمایی به صورت اصولی بلیت هواپیما را قیمتگذاری کنند. در ایرلاین های دنیا، قیمت بلیت پروازهای هوایی بر اساس نوع خدمات، کیفیت و مسائل دیگر کف و سقف دارد، اما متأسفانه ایرلاین ها در شرایط کنونی در پروازهای آزاد سقفی را برای قیمت گذاری قائل نمی شوند.

مدیر کل تعزیرات استان تهران گفت:‌ این مسئله موجب شده که ایرلاین ها، در برخی ماه ها و روزها از جمله ایام ولادت امام رضا (ع) قیمت بلیت را به صورت سرسام آور افزایش می‌دهند، این افزایش نرخ ها آنقدر زیاد است که در گاهی اوقات، قیمت‌ها به سه برابر افزایش می یابد.

اسفنانی تاکید کرد: سازمان تعزیرات به صورت مستقیم به پرونده تخلفات ایرلاین ها ورود کرده و قطعا با گران فروشان برخورد قانونی صورت می گیرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 115557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha