کد خبر 115592
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان هدف اصلی صنعت هوایی

پرشین خودرو: قائم مقام سازمان هواپیمایی کشور توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و تعاملات حداکثری بین‌المللی را از اهداف این سازمان نام برد و گفت: در زمان تحریم نقاط ضعف و قوت ما تبدیل به نقاط ضعف و قوت ملی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، مهندس خدایی فر امروز در رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما با اشاره به تحریم‌های اعمال شده بر صنعت هواپیمای کشور افزود: اولین باری که آمریکا تلاش کرد تا سیاست‌های سلطه طلبانه و تحریمی خود را علیه کشور اعمال کند، اولین حوزه‌ای که تحریم شد صنعت هواپیمایی کشور بود و این امر نشان می‌دهد که صنعت هوایی نقطه قوت کشورها به شمار می‌رود.


وی با بیان این که در زمان تحریم نقاط ضعف و قوت ما تبدیل به نقاط ضعف و قوت ملی می‌شود، اظهار کرد: دامنه تحریم صنعت هواپیمایی کشور محدود به این صنعت نیست و باید متوجه باشیم ضعف‌های موجود در این صنعت در بلند مدت می‌تواند کشور را درگیر کند.

 

هواپیما


خدایی فر صنعت هوایی را صنعت جهانی توصیف و خاطر نشان کرد: ما نمی‌توانیم برای توسعه این صنعت دور خود خط بکشیم. چرا که در این صنعت بدون تعاملات بین‌المللی با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

قائم مقام سازمان هواپیمایی کشور اضافه کرد: بر این اساس ما در برنامه راهبردی صنعت هوایی که در حال تدوین است، دو شاخص را برای برآیندهای آینده ترسیم کردیم که بر اساس آن همکاری بین‌المللی و یا انزوا و اقتصاد سنتی یا دانش‌بنیان را در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: ما در صنعت هوایی حتی اگر به تعاملات موثر بین المللی دست یابیم، ولی اقتصاد کشور اقتصاد دانش بنیان نباشد، به توسعه دست نمی‌یابیم که برای ما تبعات مناسبی نیز در پی نخواهد داشت.

خدایی فر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را منجر به توسعه پایدار در صنعت هوایی دانست و خاطر نشان کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تلاش حداکثری برای ایجاد تعاملات بین‌المللی از اهداف صنعت هواپیمایی کشور است.

وی با اشاره به توسعه صنعت هواپیمایی در کشور و همچنین استقرار فرودگاه‌های متعدد در کشور، اظهار کرد: اگر ما به دانش فنی این صنعت دست نیابیم، در صورت قطع ارتباط نمی‌دانیم که چه اقدامی را باید اجرایی کنیم.

خدایی فر با بیان این که ما در این صنعت نیازمند مستندسازی و تکرار پذیری هستیم، گفت: ما به حوزه دانش بنیان‌ها باور داریم، چرا که براین اعتقاد هستیم که شرکت‌های دانش‌بنیان نوآوری‌هایی را ارائه می‌دهند و این نوآوری‌ها با نظمی که ما به آن عادت داریم، سازگاری ندارد. ولی باید یادمان باشد که تکیه بر عادت‌ها مصداق این گفته است که ما همه کاری را انجام می‌دهیم که گذشتگان ما انجام می‌دادند.

قائم مقام سازمان هواپیمایی کشور ابراز امیدواری کرد که برگزاری این رویداد منجر به انجام کارهای جدید در این صنعت شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 115592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha