قطعه سازان با چشم پوشی از سود به زنجیره خدمات موتورهای خارجی پیوستند

پرشین خودرو: با افت شدید تولید، بخشی از قطعه سازان موتورسیکلت با توجه به توانمندی بالا و از روی ناچاری با چشم پوشی از سودشان به حوزه خدمات پس از فروش و تامین و تولید قطعات موتورهای خارجی پیوستند.

نایب‌ رئیس انجمن سازندگان قطعات موتورسیکلت در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر موتورسیکلت هایی در برند باکسر و سایر مدل های خارجی وارد کشور می شوند که به دلیل عدم ورود قطعات خریداران این موتورها با مشکلات تامین قطعات و خدمات پس از فروش این موتورها مواجه شدند به همین منظور برخی از قطعه سازان موتور با توجه به شرایط موجود تولید موتور در کشور وارد بازار تامین و خدمات قطعات موتورهای وارداتی شدند و به جای واردات این قطعات را به بازار عرضه می کنند.

حبیب الله محمودان با ابراز تاسف از واردات دهها مدل موتورسیکلتی که هیچ فکری برای خدمات پس از فروش آنها در بازار داخل صورت نگرفته است، تصریح کرد: در ماههای اخیر هر شرکتی چندین مدل موتور با تیراژ 8 تا 10 هزار دستگاه را وارد کرده و امروز ادامه واردات آنها را رها کرده است به همین جهت خدمات این موتورها مشکلات جدی را برای خریداران این موتورها ایجاد کرده اما قطعه سازان داخلی با ساخت این قطعات تلاش دارند ضمن حفظ حضور در بازار تولید نیاز مشتریان در بازار را پاسخ دهند.

به گفته وی موتور های وارداتی مصرفی برای خدمات پس از فروش بوجود آورده اند و برخی از قطعه سازان از روی ناچاری و با کاهش شدید جریان تولید اقدام به تولید قطعات موتورهای وارداتی کرده و وارد بازار خدمات پس از فروش موتورهای خارجی شدند.

دولت می توانست با ریل گذاری امکان بومی سازی موتورسیکلت های وارداتی را در کشور فراهم کند

وی با اشاره به توانمندی بالای قطعه سازان برای تولید قطعات وارداتی در کشور تاکید کرد: دولت می توانست با ریل گذاری امکان بومی سازی موتورسیکلت های وارداتی را در کشور فراهم کند اما متاسفانه متولی در این بخش وجود نداشته است و امروز قطعه سازان به جای اینکه سفارش قطعات برای تولید داخل وار بازار خدمات قطعه سازان موتورهای وارداتی شدند.

 

خط تولید موتور



این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان موتور سیکلت در ادامه با ابراز تاسف از جفای صورت گرفته به صنعت موتورسیکلت اظهار داشت: معلوم نیست که چرا تنها به صنعت موتورسیکلت و صنایع وابسته به آن تا این میزان جفا می شود.

محمودان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی هیچ بارقه امیدی برای حفظ صنعت موتورسیکلت دیده نمی شود هر چند مشکلات موجود دلیل نمی شود که فعالان قدیمی و علاقه مند به صنعت موتورسیکلت سنگر تولید را رها کنند.

حکم مصادره اموال برای راکبان متخلف موتورسیکلت

وی در پایان با اشاره به افت تقاضا در بازار موتورسیکلت، از حکم مصادره موتورسیکلت در این شرایط انتقاد کرد و افزود: در شرایطی که در تهران حکم مصادره اموال برای دزدها نیز صادر نمی شود اما برای راکبین موتور در صورت تخلف به جای جریمه، حکم مصادره اموال صادر می شود و با مصادره موتورسیکلت راکبان باید با پوشیدن کفش آهنی به دنبال مفاصه حساب شهرداری و دارایی و سایر بخش ها بروند تا بتواند موتورشان را از مصادره خارج کند در حالی که در اغلب موارد نیز به نتیجه نمی رسند.

کد خبر 115620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha