ضرر شرکت‌های بیمه ای از تاخیر سایپا در پرداخت بدهی

پرشین خودرو: دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با انتقاد از عدم پرداخت طلب ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت های بیمه توسط خودروسازی سایپا گفت که هر روزی که پرداخت این بدهی به تاخیر بیافتد شرکت های بیمه بابت آن متضرر می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو، محمد علیپور دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در نشستی خبری با اشاره به بدهی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خودروسازی سایپا به شرکت‌های بیمه گفت: این بدهی فقط مربوط به حوزه بیمه‌های شخص ثالث است.

او با بیان اینکه کل سود صنعت بیمه به ۹۰۰ میلیارد تومان در سال نمی‌رسد، اضافه کرد: در چنین وضعیتی سایپا بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به صنعت بیمه بدهکار است و هر روزی که پرداخت آن به تاخیر می افتد شرکت‌های بیمه بابت آن بیشتر متضرر می‌شوند.

 

بیمه


علیپور با اشاره به تصویب اساسنامه سندیکای بیمه‌گران در روزهای گذشته ادامه داد: یکی از ایرادات اصلی در سندیکای بیمه‌گران عدم وجود ضمانت اجرایی لازم برای اجرای تصمیمات آن است، با این حال اقدامات مهمی در یک دوره گذشته انجام شده که یکی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی از جمله کارگروه فنی است که نتایج خوبی در هماهنگی و ارتقای عملکرد صنعت بیمه داشته است.

او با انتقاد از اخذ عوارض و مالیات از فعالیت‌های بیمه ای اظهار کرد: ذهنیت‌ها در اخذ عوارض از صنعت بیمه اصلاح شده و تصمیم‌گیران متوجه شده‌اند که صنعت بیمه نباید به ابزاری برای پرداخت عوارض تبدیل شود.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره به بالا بودن آمار حوادث رانندگی به عنوان یک چالش مهم در صنعت بیمه اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد تلفات رانندگی مربوط به موتورسیکلت‌ها و ۳۰ درصد نیز مربوط به وسایل حمل و نقل عمومی است. در بسیاری از کشورهای شرق آسیا که تعداد موتورسواران خیلی بیشتر از ایران است اما چون انضباط بیشتری وجود دارد تلفات کمتر است.

منبع: ایسنا

کد خبر 115622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha