زیان انباشته 7 برابری نسبت به سرمایه سایپادیزل!

پرشین خودرو: گزارش عملکرد سایپادیزل در 3 ماهه بهار سال جاری و پس از اعمال روند نزولی تولیدات این شرکت، زیان انباشته 2 هزار میلیارد تومانی را نشان می دهد که تقریبا بیش از 7.5 برابر سرمایه این شرکت است.

به گزارش پرشین خودرو، در گزارشی که از سایپادیزل بر بستر سایت کدال منتشر شده است، می توان دریافت که پس از کاهش تولید این شرکت در ماه های ابتدای سال جاری، در تیرماه همین سال آمار تولید محصول در این شرکت به صفر رسیده است.

میزان تولید سایپا دیزل در تیرماه سال گذشته ۲۱۷ دستگاه کامیون بوده که این میزان در تیر ماه امسال به صفر رسیده است. سایپا دیزل در دوره یک‌ماهه منتهی به تیرماه امسال از محل فروش محصولاتش ۹٫۵ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه قبل کاهش ۳۸ درصدی داشته است.

میزان فروش محصولات سایپا دیزل نیز در تیرماه امسال نسبت به سال گذشته کاهش شدید داشته است. فروش سایپادیزل در تیر ماه سال گذشته بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون بوده، در حالی که این مقدار در تیر ماه امسال تنها به ۳۴ دستگاه رسیده است.

میزان تولید و فروش محصولات سایپادیزل در تیر ماه امسال نسبت به ماه قبل به ترتیب افت ۱۰۰ درصدی و رشد ۲۱ درصدی داشته و از سوی دیگر، میزان درآمد حاصل از فروش محصولات با افت ۳۸ درصدی همراه بوده است.

 

ولوو



میزان درآمد حاصل از فروش محصولات سایپادیزل با ۳۸ درصد افت از ۱۵٫۴ میلیارد تومان در خرداد ماه امسال به کمتر از ۱۰ میلیارد تومان در تیر ماه رسیده است.

سایپا دیزل در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۰۰ دستگاه کامیون تولید کرده و طی همین دوره ۲۰۹ دستگاه از محصولاتش را در مجموع معادل ۱۰۵ میلیارد تومان به فروش رسانده است.

مجموع تولیدات سایپا دیزل در چهار ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از ۹۳ درصد افت داشته و از ۱۳۸۹ دستگاه به تنها ۱۰۰ دستگاه رسیده است.

گزارش عملکرد سه‌ماهه سایپا دیزل در بهار امسال نشان می‌دهد زیان انباشته این خودروساز به حدود دو هزار میلیارد تومان رسیده که حدود ۷٫۵ برابر سرمایه‌اش است.

این گزارش می افزاید: یک کارشناس بخش فروش این خودروساز علت صفر بودن تولید سایپا دیزل در تیر ماه امسال را کمبود مواد اولیه (SKD) و نرسیدن آنها به خط تولید بیان و عنوان کرد که به علت تحریم‌ها دسترسی به قطعات با اخلال مواجه بوده و از سویی در گمرک نیز ترخیص این قطعات با مشکل روبرو است.

تجارت نیوز

کد خبر 115627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha