کد خبر 115678
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
 افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در هوای تهران

پرشین خودرو: وزش باد نسبتا شدید در پایتخت طی امروز (۱۶ مرداد) افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی و کیفیت هوا برای شهر تهران، با افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۶ مرداد) به‌تدریج بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود به‌گونه‌ای که برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

طی برخی ساعات بعد ازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ نیز بر غلظت آلاینده ازن افزوده می‌شود. هرچند ناپایداری‌های جوی حاکم طی امروز فرآیند شکل‌گیری این آلاینده را محدود می‌کند و غلظت ازن نسبت به روز گذشته کاهش نسبی می‌یابد.

از این رو با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق در برخی ساعات امروز (۱۶ مرداد)، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

 

آلودگی هوا



بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات آغازین فردا (۱۷ مرداد) شرایط برای افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح فراهم می‌شود. هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که احتمال افزایش نسبی غلظت ذرات معلق و کاهش موقتی کیفیت هوا را به دنبال دارد.

بر این اساس انتظار می‌رود در بعضی ساعات فردا (17 مرداد) بر غلظت آلاینده‌ها از جمله آلاینده ازن و ذرات معلق به‌طور موقت افزوده شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در برخی ساعات در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد همچنین تا روز آینده دما افزایش جزیی می‌یابد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۹۵ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۳ همچنان در شرایط سالم است.

کد خبر 115678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha