کد خبر 115680
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
اعتراف تاکسی اینترنتی به ایحاد ترافیک ساختگی!

پرشین خودرو: پژوهش جدیدی که به سفارش دو شرکت اوبر و لیفت انجام شده، نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های رانندگی این دو شرکت به جای کاهش ترافیک شهرها، یکی از عوامل به وجود آمدن آن هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های شرکت‌هایی مانند "اوبر"(Uber) و "لیفت"(Lyft)، یکی از عوامل بدتر شدن ترافیک در شهرها هستند.

این شرکت‌ها مدت‌هاست که اعلام می‌کنند اپلیکیشن‌های رانندگی آنها این قابلیت را دارند تا با آرام کردن عبور و مرور و کاهش تردد خودروهای شخصی، به بهبود وضع ترافیک شهرها کمک کنند. هر بار که پژوهش جدیدی، اثرات منفی اپلیکیشن‌های رانندگی را بر ازدحام ترافیک خیابان‌ها نشان می‌داد، این دو شرکت، نتایج پژوهش را شک‌برانگیز می‌دانستند.

اما پژوهشی که به تازگی و با سرمایه‌گذاری اوبر و لیفت صورت گرفته، همین نتایج را نشان داده! در نتیجه انگشت اتهام دوباره به سوی این دو شرکت قرار دارد. از آنجا که این بار، سرمایه‌گذاران پژوهش، اوبر و لیفت هستند، نمی‌توانند آن را به سادگی بی‌اعتبار بنامند.

 

اوبر



نتایج این پژوهش مشترک که به صورت آنلاین منتشر شد، نشان می‌دهد که اگرچه استفاده از خودروهای شخصی نسبت به ناوگان اوبر و لیفت بیشتر است اما این ناوگان هنوز هم سهم بزرگی از ترافیک کلانشهرها را به خود اختصاص داده است. بر اساس این نتایج، اوبر و لیفت، عامل یک تا سه درصد ترافیک شهرهای بزرگ و حومه و عامل هفت تا 14 درصد ترافیک در مراکز شلوغ شهری هستند.

با وجود این، نمی‌توان گفت که بهترین راه حل مشکل ترافیک، حذف این دو شرکت است زیرا در این صورت، اگرچه خودروهای کمتری در شهرها خواهند بود اما بسیاری از افراد نیز برای رفت و آمد از خودروهای شخصی خود استفاده خواهند کرد.

کد خبر 115680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha