کد خبر 115708
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
 هواگرد یا شی ناشناس پرنده؟

پرشین خودرو: اگرچه تاکنون هیچ شواهد علمی مبنی بر وجود بیگانگان وجود ندارد، اما بازهم این موضوع برای افراد بسیاری جذاب است برای مثال اخیرا یک پژوهشگر رومانیایی هواگردی ساخته است که در نگاه اول ممکن است از دیدن آن شوکه شوید چراکه بسیار شبیه یک شی ناشناس پرنده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، ، "رازان سابی" ( Razan Sabie) پژوهشگر رومانیایی پس از دو دهه تلاش یک هواگرد توسعه داده که شبیه یک شی ناشناس پرنده است.

رازان سابی هواگرد مذکور را "شی پرنده تمام جهت" (ADIFO) نامیده است. این هواگرد بشقاب پرنده مانند حاصل ۲۰ سال تلاش این پژوهشگر و همکارش "لوسیف تاپوسو" (Iosif Taposu) دانشمند سابق "موسسه ملی تحقیقات هوافضای رومانی" و "رئیس آیرودینامیک نظری در موسسه ملی هواپیمایی" است.

هواگردبه هر وسیله‌ای که توان پرواز در جو را داشته باشد، گفته می‌شود. هواگرد، ماشینی است که می‌تواند با کمک هوا پرواز کند. این ماشین، برای غلبه بر نیروی جاذبه از نیروی ایستا یا نیروی پویای یک هَوابُر استفاده می‌کند و در اندک مواردی نیز از نیروی موتورهای جت استفاده می‌کند.

 

هواگرد



سابی در گفتگو با "Vice " گفت: آیرودینامیک یا هواپویش این هواگرد نتیجه بیش از دو دهه تلاش ما است. آیرودینامیک یا هواپویش، شاخه‌ای از دینامیک گازها و در حالت کلی‌تر دینامیک سیالات است که به بررسی رفتار جریان هوا و اثر آن بر اجسام متحرک می‌پردازد.

سازندگان این هواگرد اظهار کردند همانطور که از ظاهر این وسیله مشخص است ما از یک شی فرازمینی برای ساخت آن الهام گرفتیم. شکل دیسک مانند بالای این هواگرد را نیز با الهام از حرکت ماهی واره دلفین ساخته اند. چهار فن هوادهی که در قسمت زیرین و چند موتور که در قسمت عقب این هواگرد تعبیه شده است این شی پرنده تمام جهت را قادر به پرواز می‌کند.

کد خبر 115708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha