مسابقات فرمول 1 در عربستان سعودی برگزار می شود!؟

بعد از مسابقات فرمول E و سپس مسابقات رالی داکار، به نظر می رسد که مسابقات فرمول 1 نیز در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزنامه تایمز، فرمول 1 می تواند مسابقات خود را از اوایل سال 2021 میلادی در عربستان سعودی اضافه کند. پنهان نیست که صاحب ورزش های اسپرت مشتاق گسترش حضور مسابقات فرمول 1 در سراسر جهان هستند، اما به نظر می رسد که با احتیاط در رابطه با میزبانی مسابقات در عربستان سعودی پیش می رود.

در حال حاضر برخی از کشورهای خاورمیانه از جمله "بحرین" و "امارات متحده عربی" میزبان مسابقات "فرمول 1" یا مسابقات موتورسواری "موتو GP" هستند. حال این احتمال داده می شود که پس از تایید حضور مسابقات "فرمول E" و همچنین مسابقات "رالی داکار" در کشور عربستان سعودی، مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 نیز به این کشور اضافه شود، هرچند این موضوع با احتیاط بررسی می شود و موضوعات حقوق بشری و همچنین آزادی مطبوعات ممکن است مانع از انجام این کار در عربستان سعودی شود.

 

فرمول1



گزارش ها به این موضوع اشاره دارد که بحث و گفتگوهای مداوم بین فرمول 1 و عربستان سعودی محور تامین برابری جنسیتی، آزادی مطبوعات و احترام به حقوق بشر در یک مسابقه احتمالی را بررسی می کند، در حالی که این ورزش همانطور که گفتیم در دو نقطه خاورمیانه از جمله "بحرین" و "ابوظبی" برگزار می شود.

علاوه بر این، عربستان سعودی فقط سال گذشته ممنوعیت رانندگی زنان را لغو کرد. برهمین اساس منابع خبری به رویترز می گویند که از همه تیم های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 خواسته شده است تا نظر خود را در مورد برگزاری مسابقات در عربستان سعودی ابراز کنند، اما افزودند که فقط به دلیل صحبت های بوجود آمده در رابطه با برگزاری احتمالی مسابقات از آنان نظرخواهی شده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که حتی یک مسابقه آزمایشی در پادشاهی عربستان سعودی رخ دهد.
 

کد خبر 115716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha