برنامه‌ریزی برای فعالیت سرمایه گذاران در بنادر سرعت گیرد

پرشین خودرو: در بنادر کشور مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار نداریم، مشکل اصلی تعیین سیاست‌ها برای فعالیت سرمایه گذاران در بنادر است

به گزارش پرشین خودرو، غلامحسین غلامعلیان دهاقانی درباره استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یکی از راه‌های گسترش و افزایش بهره وری از ظرفیت بنادر کشور، تقویت زیرساخت‌های موجود است.


وی تصریح کرد: یکی از کار‌های که در جهت توسعه بنادر می‌توان انجام داد، ایجاد انبار‌های مناسب در بنادر کشور است، این امر را می‌توان در بنادر کوچک هم دید.


عضو اتاق بازرگانی ایران درباره بندر شهید رجایی و جایگاه آن در اقتصاد کشور، گفت: در حال حاضر بندر شهید رجایی با ۶۰ درصد مبادلات تجاری، مقام نخست را در کشور دارد که قطعا این اتفاق مدیون زیرساخت‌های به روز و مناسب است.

 

بنادر


وی اضافه کرد: تجهیز بنادر و توسعه زیرساخت‌های بندری کمک شایانی به افزایش ظرفیت بنادر می‌کند.


غلامعلیان دهاقانی درباره اینکه برای جذب سرمایه گذاران در بنادر چه اقدام‌های ضرورت دارد، گفت: در حال حاضر در بنادر کشور مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار نداریم، مشکل اصلی تعیین سیاست‌های مناسب و ارائه راهکار‌های عملیاتی از سوی برخی مجموعه‌ها برای شروع فعالیت سرمایه گذاران در بنادر است، از این رو ضرورت دارد سازمان‌های مرتبط با سرمایه گذاری در بنادر همکاری لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند.


وی ادامه داد: در واقع برنامه ریزی مناسب و تعیین اهداف برای شروع فعالیت‌های سرمایه گذاران موردی است که باید هرچه زودتر انجام شود از طرفی در نظر گرفتن زمین‌هایی به عنوان پسکرانه بندر در برخی از بنادر نیز می‌تواند اماکن حضور سرمایه گذار به منظور ارائه خدمات یا فعالیت‌های تولیدی را سرعت ببخشد.


عضو اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان ترانزیت را از بنادر تقویت کرد، افزود: یکی از مشکلات موجود در مورد ترانزیت کالا از بنادر کشور به دیگر نقاط، توقف و رسوب کالا در بنادر است. تا زمانی که ساز و کار‌های مناسب برای عدم رسوب کالا و توقف بیش از حد آن در بنادر وجود نداشته باشد، عملیات ترانزیتی به نحو احسن انجام نخواهد شد.


وی ادامه داد: یک کامیون برای حمل کالا از بندر شهید رجایی به شیراز ۸ ساعت زمان نیاز دارد در صورتی که ممکن است تا ۳ روز در صف ترخیص کالا از بندر منتظر بماند، چنین رویداد‌هایی عملیات ترانزیتی را مختل خواهد کرد، لذا سازمان‌های مرتبط مانند گمرک و استاندارد نقش کلیدی در سرعت بخشی ترخیص کالا از بنادر دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 115733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha