کد خبر 115746
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کشف مجراهای قاچاق سوخت با احیای کارت سوخت

پرشین خودرو: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با احیای کارت سوخت، میزان مصرف و قاچاق بنزین و گازوئیل از مبادی قانونی و غیرقانونی به طور قابل‌ملاحظه‌ای مشخص خواهد شد.

 

به گزارش پرشین خودرو، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به طرح احیای کارت‌های سوخت، گفت: همان طور که بارها اشاره شده طرح احیای کارت سوخت شامل سهمیه‌بندی بنزین و گازوئیل نمی‌شود و فقط میزان مصرف و قاچاق سوخت از مبادی قانونی و غیرقانونی به طور قابل‌ملاحظه‌ای مشخص خواهد شد.

 

کارت سوخت

 

ضرورت نظارت و کنترل مصرف سوخت

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزایش نظارت و کنترل مصرف سوخت با توجه به آمارهای بالای قاچاق سوخت را ضروری دانست.

فقط از افرادی که کارت سوخت آن‌ها مفقود شده مبلغ 10هزار تومان دریافت می‌شود

وی با اشاره به دریافت مبلغ 10هزار تومان از متقاضیان دریافت کارت سوخت، افزود: کارت‌های سوخت هوشمند هستند به همین دلیل تولید آن‌ها هزینه قابل‌ملاحظه‌ای دارد لذا دولت بخشی از این هزینه را از دارندگان‌خودرو دریافت می‌کند البته این هزینه فقط از افرادی که کارت آن‌ها مفقود شده دریافت می‌شود.

شناسایی درصد بالایی از مصرف‌کنندگان واقعی یکی از مزایای صدور کارت سوخت

موسوی لارگانی با یادآوری اینکه حدود 700هزار کار سوخت در دفاتر پست مانده است، اظهار کرد: شاید برای تعدادی از این کارت‌های سوخت مالک واقعی وجود نداشته باشد بنابراین یکی از مزایای صدور کارت سوخت شناسایی درصد بالایی از مصرف‌کنندگان واقعی است، درواقع مشخص خواهد شد مصرف‌کننده واقعی سوخت کیست، کجاست و چه میزان مصرف دارد.

شناسایی خودوری سرقتی با اجرای طرح کارت سوخت

این نماینده مجلس با بیان اینکه اجرای طرح کارت سوخت برای نخستین بار، شناسایی بیش از یک میلیون خودوری سرقتی را به‌دنبال داشت، ادامه داد: استفاده‌های بسیاری می‌توان از طرح احیاء کارت سوخت کرد و شفاف‌سازی اصلی‌ترین فایده این طرح است.

کارت سوخت با رصد و مدیریت، مجراهای قاچاق سوخت را نیز کشف می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارت سوخت به‌معنای سهمیه‌بندی و یا گران شدن بنزین نیست و صرفا مدیریت بهتر سوخت را به دنبال دارد، ادامه داد: کارت سوخت با رصد، مدیریت و پایش، قاچاق سوخت در حوزه‌ها و مجراهای دیگر را نیز کشف می‌کند و حتی می‌تواند مانع از مخلوط کردن آب با سوخت توسط سودجویان شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 115746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha