کد خبر 115758
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
تزریق 4000 میلیاردی به خودروسازی گشاینده بود

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تزریق ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی به صنعت خودروسازی کشور برای قطعه سازان گشاینده بود.

به گزارش پرشین خودرو، سید مهدی مقدسی گفت: حوزه قطعه سازی خودرو ۵۵۹ هزار نیروی انسانی دارد که در سال گذشته به دلیل برخی شکنندگی ها در ساختار تولید و شرایط خاص اقتصادی کشور تعدیل نیرو در آن صورت گرفت و با همراهی فراکسیون صنعت ۴۰ هزار میلیارد ریال با تکلیف بانک مرکزی و دولت وام به حوزه قطعه سازی تزریق شد.

وی گفت: سهم قطعه سازان به عنوان بخش مهمی از زنجیره تولید باید در چرخه سرمایه گذاری و تصمیم سازی صنعت خودرو افزایش یابد.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعه سازان بخش مهمی ازپازل تکمیل کننده صنعت خودرو هستند و اگر این حوزه می خواهد بالنده شود و هر روز ابعاد جدیدی از رونق تولید را تجربه کند، باید تمامی بازیگران آن از جمله خودروسازان در کنار شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها قرار گیرند و در گردش مالی و استراتژی های اجرایی و تصمیم سازی این صنعت سهیم باشند.

 

قطعه سازان

 


مقدسی توضیح داد: ایران اسلامی در سال های اخیر تجارب موفقی را در عرصه های دانش بنیان، هوافضا، نظامی و پزشکی کسب کرده است و صنعت خودروسازی نیز برای درخشش و رونق اصولی نیازمند بومی سازی با کمک دانشگاه ها، شرکت های آر.ان .دی و ظرفیت های زیرساختی در تامین قطعات است.

وی عنوان کرد: اگر به دنبال قطع وابستگی به نفت هستیم باید اراده مهم و نقشه راه هدفمند برای بهبود جایگاه همه مهره های دخیل در صنعت خودروسازی کشور مهیا شود.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خانه ملت در بعد تکلیف نظارتی خود تمام قد به میدان آمده تا در کنار دولت روند خصوصی سازی کامل صنعت خودرو را به انجام رساند و تقویت مولفه ها و توانمندی حوزه خصوصی در مناسبات حوزه تولید خودرو ظرف سه سال دنبال می شود.

مقدسی یادآور شد: ساز و کارهای پرداخت ارز دولتی در حوزه خودروسازی نیز در سال ۹۸ نیازمند بازنگری است و باید سهم خودروسازان از آن افزایش یابد چرا که تحقیق و تفحص در این راستان نشان می دهد که شرایط کنونی پاسخگو نیست و باید اصلاحات لازم صورت بگیرد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه به دنبال مچ گیری نیست بلکه با بررسی نقاط قوت و ضعف می کوشد عملکرد واقعی خودروسازان و جایگاه آنان را در صنعت بهبود دهد در این راستا باید سند راهبردی استراتژی های تولید خودرو با تقویت نقش پذیری همه بخش های دخیل در تولید دنبال شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: جهش منطقی در این صنعت منوط به آن است که همه بازیگران در صحنه تولید خودرو نقش و تکالیفشان شفاف باشد و اگر قطعه سازان مشارکت جدی در سرمایه گذاری و تولید داشته باشند و بخشی از سهام به آن ها اختصاص یابد، گره گشایی از مشکلات سرعت می گیرد.

مقدسی توضیح داد: تحریم های اقتصادی را باید به عنوان فرصتی برای نزدیکی تولید و دانشگاه و بازنگری ظرفیت های داخلی دانست و امسال تلاش شده که استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی در صنعت لحاظ شود.

وی گفت: در راستای صنعت خودروسازی نیز تفاهم نامه ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صمت وخودروسازان منعقد شده که به فال نیک گرفته می شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که پس از تحریم ها با رفتن شرکای خارجی خودروسازی از ایران رخ داد همزمان با کمبود قطعات مشکلاتی را در صنعت خودروسازی برای انجام به موقع تعهدات هویدا کرد که این مهم لزوم بازنگری در سیاست های حوزه خودروسازی را دوچندان کرده است.

مقدسی بیان کرد: قطعه سازان مطالبات زیادی دارند و پس از تحریم ها سفارش خودرو از ۷۰۰ ستگاه به سه هزار دستگاه رسیده و نیاز است برای سرعت بخشی به تحویل محصولات و تامین رضایت مردم افزایش برنامه تولید در دستور کار باشد و ظرفیت های دانش بنیان و حوزه های داخلی کاستی ها را جبران کنند که در راستای تفاهم نامه معاونت فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت در شهریور و مهر امسال بخشی از قطعات با تکیه بر ظرفیت داخل به بازار آمده و خودروهای مانده در کف تولید، کم می شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 115758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha