اجبار برای دریافت کارت امداد از سوی امدادخودروها خلاف قانون است

پرشین خودرو: هر گونه اجبار برای دریافت کارت امداد از سوی شرکت‌ های امدادرسان خلاف قانون است و پلیس راهور ناجا به دلیل نداشتن کارت امداد، هیچ خودرویی را جریمه نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چند سالی است که امداد خودروهای غیر مجاز با شگردهای خاص خود اعم از تماس و اخذ مبالغی غیرمتعارف سعی در جذب مشتریان دارند و مردم نیز بدون اطلاع در دام آنها گرفتار می‌شوند در حالی که انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو بارها و از طرق گوناگون نسبت به اقدامات خلاف قانون این شرکتها هشدار داده است.

عجیب تر آنکه به رغم هشدارهای مسئولان، چند وقتی است فعالیت امداد خودروهای متفرقه با ترفندهایی مکارانه تر شدت گرفته و شرکت هایی که خود را تحت پوشش انجمن صنفی امداد خودرو کشور معرفی می کنند با تماس با مشتریان، آنها را در صورت نخریدن اشتراک، تهدید به جریمه و برخورد پلیسی می کنند که این اتفاق بسیار نگران کننده است.

در همین ارتباط دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به اینکه هر گونه اجبار برای دریافت کارت امداد از سوی شرکت‌های امدادرسان خلاف قانون است، اظهار داشت: به هیج عنوان در قانون چنین چیزی پیش بینی نشده است بنابراین امداد خودروهای که تحت نام انجمن صنفی امداد خودرو کشور در تماس با مردم اعلام می کنند در صورتی که کارت آنها را خریداری نکنند خودروی آنها توسط پلیس توقیف می شود صحت ندارد.

عباسعلی غیاثی، با اشاره به اینکه پلیس راهور ناجا به دلیل نداشتن کارت امداد، هیچ خودرویی را جریمه نمی کند، تاکید کرد: فعالیت مجموعه ای تحت عنوان انجمن صنفی امداد خودرو کشور از نظر ما فاقد مجوز است و چنانچه مجوزی دارند باید برای روشنگری به مردم ارائه کنند.

 

عباسعلی غیاثی



وی افزود: در حال حاضر تنها 4 شركت امدادی تحت پوشش انجمن خدمات پس از فروش خودرو فعالیت دارند، این شرکت ها شامل شرکت امداد خودرو ایران(مربوط به محصولات ایران خودرو) با شماره 096440، امداد خودرو سایپا (مربوط به محصولات سایپا) با شماره 096550، امداد خودرو رفاه ایرانیان با شماره 64026 و امداد خودرو كانون جهانگردی و اتومبیلرانی با شماره 6423 شرکتهایی هستند که آماده خدمات رسانی به هموطنان عزیر در درون و برون شهرها (در مناطق مختلف كشور) هستند و ما هیچ شماره دیگری برای ارتباط با مشتریان نداریم.

دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو در ادامه با اشاره به تغییر جریان نظارت بر فعالیت امداد خودروها در کشور، تصریح کرد: در سال های گذشته نظارت و صدور مجوز امداد خودروها در شهرها بر عهده شهرداری ها و در مناطق برون شهری زیر نظر وزارت راه قرار داشت اما سال گذشته دولت در اصلاحیه آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان وظیفه صدور مجوز و ساماندهی فعالیت تمام شرکت‌های امداد خودرویی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرد.

غیاثی اضافه کرد: بر این اساس شرکت هایی که مجوز امداد دارند برای ادامه فعالیت باید نسبت به تایید و تمدید مجوز فعالیت توسط وزارت صنعت و معدن اقدام کنند.

این مقام مسئول در انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو با توجه به اجبار برخی از شرکتها به خرید کارت های اشتراک امداد خودرو به نحوه صدور کارت خدمات امداد خودرو در شرکتهای خودروساز پرداخت و به پرشین خودرو گفت: در حال حاضر در برخی از شرکتهای همراه با تحویل خودرو صفر، کارت امداد خودرو بر روی مدارک خودرو قرار دارد و یا همزمان با تحویل خودرو کارت امداد خودرو صادر می شود و چند روز مانده به پایان اعتبار کارت با مالک تماس گرفته می شود و به مشتری اطلاع رسانی می شود در صورت تمایل می تواند کارت امداد خودرو خود را تمدید نماید.

غیاثی افزود: در حال حاضر برخی از شرکتهای به اصطلاح امداد خودرو متفرقه کارت های امدادی صادر می کنند که بر روی آنها شماره تماس امداد خودرو ایران خودرو و امداد خودرو سایپا درج شده و خود این به اصطلاح شرکت ها هیچ گونه خدمات امدادی را ارائه نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه امدادهای متفرقه تا زمانی که از وزارت صمت مجوزی دریافت نکنند اجازه فعالیت ندارند، گفت: در 2 سال گذشته صدور و تمدید مجوز امداد خودروها به وزارت «صمت » محول شده است بنابراین از مردم در خواست می شود تا زمانی که صحت مجوز فعالیت امدادهای متفرقه برای آنها ثابت نشده است از دریافت خدمات از این گونه شرکتها خودداری کنند .

دبیر انجمن شرکت های خدمات پس از فروش در پایان در خصوص نحوه طرح شکایت از امداد خودروهای متفرقه و حتی شکایت از شرکت های امداد خودرویی عضو انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو خاطر نشان کرد : مردم برای طرح شکایات از فعالیت این گونه شرکت ها علاوه بر تماس با شماره تلفن های 81771 و 81761 واحد رسیدگی به شکایت وزارت صمت، می توانند گزارش امداد خودروهای تقلبی را به انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو با شماره تلفن های 66911756-9 ارائه نمایند تا برای پی گیری به مسئولین مربوطه ارجاع شود.

کد خبر 115797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha