اولین پرواز داخلی فرودگاه امام فردا انجام می‌شود

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ساعت 09:30 روز آینده اولین پرواز داخلی در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره)-جزیره کیش، از ترمینال شماره یک فرودگاه امام انجام می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، علی کاشانی حیدری اظهار داشت: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری، روز آینده اولین پرواز داخلی از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: این پرواز ساعت 09:30 فردا، مسافران را به جزیره کیش منتقل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این پرواز با هواپیمای کیش‌ایر انجام می‌شود، اضافه کرد: هماهنگی مسافران این پرواز از سوی مسؤلان کیش‌ایر انجام شده است و طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری عمل شده است.

کاشانی حیدری در پاسخ به این سؤال که مسافران این پرواز از قبل بابت انجام پروازشان از فرودگاه امام مطلع بوده‌اند؟ اظهار داشت: این هماهنگی‌ها از سوی کیش‌ایر انجام شده است. ضمن آنکه مسافران با علم اینکه این پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود، نسبت به تهیه بلیت اقدام کرده‌اند. همچنین در بلیت آنها هم مسیر فرودگاه امام خمینی (ره)-جزیره کیش قید شده است.

 

فرودگاه امام

 


بنابراین گزارش، پیش از این علی رستمی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌ در این‌باره گفته بود: ‌ما برای برقراری پروازهای داخلی اعلام آمادگی کرده‌ایم همچنین اعلام کرده‌ایم ایرلاین‌های داخلی که پروازهای خارجی دارند، برای آنکه هواپیما را خالی به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انتقال ندهند، می‌توانند برای فروش پروازهای داخلی در فرودگاه امام برنامه‌ریزی کنند.

وی گفته بود: ساعت خاصی برای پروازهای داخلی تعیین نشده است و به شرکت‌های داخلی اعلام کرده‌ایم هر ایرلاینی که برنامه پروازهای داخلی و خارجی خود را ارائه دهد، از اولویت دریافت ساعت پروازی برخوردار خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌ برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام موجب ایجاد ظرفیتی جدید در هوانوردی است.

وی گفت که حدود ۱۰ میلیون نفر از شهرستان‌هایی مانند ساوه، قم، رباط کریم، پرند، شهریار و جنوب و شرق تهران در حوزه نفوذ شهر فرودگاهی هستند.

به گفته رستمی، برقراری پروازهای داخلی این قدرت انتخاب را به مسافر می‌دهد که اگر محل کار یا سکونت وی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) است، برای پروازهای داخلی از این فرودگاه استفاده کند و اگر در حوزه فرودگاه مهرآباد قرار دارد، به آن فرودگاه رجوع کند، این بستر خوبی برای بالا بردن قدرت انتخاب مردم است و مردم می‌توانند با برای مدیریت هزینه‌ها یکی از این دو فرودگاه را انتخاب کنند.

رستمی افزایش دسترسی ساکنان سایر مناطق کشور به پروازهای خارجی را دیگر مزیت برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) توصیف کرد و گفت: بیشتر پروازهای بین المللی کشور از فرودگاه حضرت امام صورت می‌گیرد، بنابراین اگر مسافر از شهر دیگری قصد پرواز بین المللی داشته باشد، می تواند با پرواز داخلی به فرودگاه امام آمده و از اینجا به خارج از کشور سفر کند. عکس این مساله نیز صادق است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌، این اتفاق برای ایرلاین‌ها نیز مزیت‌هایی دارد. قبل از این ایرلاین‌ها ناچار بودند هواپیماهای خود را خالی از مسافر بین فرودگاه حضرت امام و سایر فرودگاه‌ها جابه‌جا کنند، بنابراین برقراری پروازهای داخلی به نفع ایرلاین است.

‌رستمی گفته بود: برای تبدیل فرودگاه امام به هاب منطقه‌ای و کاهش زمان ترانزیت، باید میزان پرواز افزایش یابد و این وابسته به تکمیل شبکه پروازی است، همچنین باید بستر لازم برای مسافران کانکشنی بین‌المللی فراهم شود.

منبع: فارس

کد خبر 115822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha