کد خبر 115835
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
رونمایی از بی ام و 330e پلاگین هیبرید مدل ۲۰۲۰

پرشین خودرو: بی‌ام‌و 330e پلاگین هیبرید مدل ۲۰۲۰ با یک موتور برقی و قدرت ترکیبی ۲۵۲ اسب‌بخار رونمایی شد.

به گزارش پرشین خودرو، پس از آشنایی با نسل جدید بی‌ام‌و سری ۳، هم‌اکنون نسخه‌ی جدید و پلاگین هیبرید 330e به خانواده‌ی محبوب سدان اسپرت باواریا اضافه شده است. آیا خودروی هیبریدی جدید عملکرد خوبی از تمام جهات ارائه می‌دهد؟ در حقیقت این امر به قوای محرکه‌ بستگی دارد؛ اما روی کاغذ، ارقام ارائه‌شده بسیار چشم‌گیر به نظر می‌رسد.

 

بی ام و

بی ام و

 

بدیهی است که هسته‌ی اصلی بی‌ام‌و 330e، پیشرانه خواهد بود. پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری بی‌ام‌و مجهز به توربوشارژر، ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و تنها یک موتور برقی درکنار جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته قرار دارد و ۱۱۳ اسب‌بخار دیگر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در مجموع قدرت به ۲۵۲ اسب‌بخار می‌رسد، اما این خودروی هیبریدی جدید دارای ویژگی جالبی به نام اکسترابوست (XtraBoost) است که بی‌شباهت به کارکرد نیتروژن برای خودروهای مسابقه‌ای عمل نمی‌کند.

 

بی ام و

بی ام و

 

قرار گرفتن بی‌ام‌و 330e پلاگین هیبرید در حالت رانندگی اسپرت و فشردن پا روی پدال گاز باعث می‌شود تا ۴۰ اسب‌بخار اضافی برای مدت زمان ۱۰ ثانیه به قدرت خودرو  افزوده شود و قدرت خروجی این سدان به ۲۹۲ اسب‌بخار برسد؛ اما به هر حال این قدرت اضافی برای مدت محدودی خواهد بود و نباید انتظار اضافی از آن داشت.

بی‌ام‌و می‌گوید 330e می‌تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در زمان ۵/۹ ثانیه بپیماید و بیشینه سرعت آن به ۲۳۰ کیلومتربرساعت می‌رسد، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این معیارها با استفاده از قابلیت اکسترابوست به دست آمده‌اند یا خیر. بی‌ام‌و 330e همچنین می‌تواند به تجهیزات مختلف تجهیز شود که از جمله می‌توان در نسخه‌ی ام اسپرت (M Sport) به سیستم تعلیق انطباقی و ترمز‌ها اشاره کرد.

 

بی ام و

بی ام و

 

بی‌ام‌و 330e می‌تواند در حالت هیبرید به سرعت ۱۱۰ کیلومتربرساعت برسد؛ با جابجایی به حالت تمام برقی، این سدان قادر خواهد بود با سرعت ۱۴۰ کیلومتربرساعت حرکت کند. باتری لیتیوم‌یون ۱۲ کیلووات ساعت در زیر صندلی عقب و جلوی باک بنزین قرار دارد و در حالت تمام برقی شعاع حرکتی بین ۵۹ تا ۶۶ کیلومتر به بی‌ام‌و 330e می‌دهد. باتری فضای صندوق عقب خودروی بی‌ام‌و را کمی کاهش می‌دهد، اما خواباندن و خم کردن صندلی عقب فضای ذخیره‌سازی بیشتری در صورت نیاز در اختیار خواهد گذاشت. البته خودروساز آلمانی برای اولین‌بار مدل تورینگ (Touring) بی‌ام‌و 330e را هم عرضه می‌کند؛ هرچند که این مدل تا تابستان سال ۲۰۲۰ وارد بازار نخواهد شد.

 جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری بی‌ام‌و 330e در آینده مشخص می‌شود.

منبع: زومیت

کد خبر 115835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha