قراردادهای ۳ جانبه با خودروسازان راهکاری برای حفظ تولید قطعه سازان

پرشین خودرو: قطعه سازان و خودروسازان از طرق مختلفی چون دریافت تسهیلات، خرید دین، قراردادهای سه جانبه با خودروسازان و فروش اموال مازاد در تلاشند تا به هر نحو ممکن نقدینگی مورد نیاز را تامین کنند تا دوام بیاورند و ناگزیر به تعدیل نیرو و تعطیلی نشوند.

نایب رئیس انجمن قطعه سازان همگن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت: از سال گذشته اگر چه تحریم های بین المللی موجب مشکلات عدیده ای در تامین مواد اولیه قطعه سازان داخلی شد اما تحریم های داخلی و قوانین دست پاگیر باعث سخت تر شدن فضای کسب و کار برای قطعه سازان شده است.

امیر حسین جلالی تصریح کرد: شرایط فعلی قابل دوام نیست البته قطعه سازان و خودروسازان به هر نحو شده مسیر تولید را با سختی طی می کند اما به طور قطع در صورت عدم توجه به رفع مسائل موجود در جایی متوقف خواهند شد.

به گفته وی راهکار حل ریشه ای مشکلات در صنعت خودرو صرفا با مهندسی مالی قابل اجراست هر چند مهندسی مالی یا به تعبیری جراحی اقتصادی مسائل و تبعاتی را به همراه دارد اما باید این جراحی در اقتصاد کشور آغاز شود.


این مقام مسئول در انجمن همگن قطعه سازی تهران به پرشین خودرو افزود: در مهندسی مالی اینکه هزینه های اضافی کجاست و منابع چگونه مدیریت می شود از موضوعات مهمی است که همچنان اشرافی بر آن در کشور وجود ندارد.

 

امیرحسین جلالی



جلالی در ادامه به آخرین وضعیت مطالبات قطعه سازان از خودروسازان پرداخت و اظهار داشت: همچنان ارقام متفاوتی در خصوص میزان مطالبات قطعه سازان از خودروسازان اعلام می شود اما مطالباتی که سر رسید شده رقمی در حدود 9 تا 10 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود.

وی در پایان با توجه به تلاش شرکتهای قطعه سازی برای تامین مالی، گفت: امروز قطعه سازان و خودروسازان از طرق مختلفی چون دریافت تسهیلات، خرید دین، قراردادهای سه جانبه با خودروسازان و فروش اموال مازاد در تلاشند تا به هر نحو ممکن نقدینگی مورد نیاز را تامین کنند تا دوام بیاورند هر چند به تدریج به جایی می رسند که دیگر چیزی برای تبدیل به نقدینگی نخواهند داشت و ناگزیر به تعطیلی خواهند شد.

کد خبر 115855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha