کد خبر 115859
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
330e، پلاگین هیبریدی جدید BMW از راه رسید

پرشین خودرو: روز گذشته کمپانی خودروسازی ب ام و جدیدترین خودروی دوست دار محیط زیست خود را از خانواده ب ام و سری 3 معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تقریبا یکسالی می شود که شاهد راه اندازی نسل جدید "ب ام و" سری 3 هستیم و حالا شرکت سازنده براری گسترش خانواده این برند پرفروش و پرمخاطب، یک نسخه جدید رو کرده است و آن هم نسخه پلاگین هیبریدی 330e خواهد بود که با ویژگی های منحصربه فرد خود آمده است تا مشتریانش را شگفت زده کند.

در سینه 330e یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژر 184 اسب بخاری ومتصل به یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک قرار دارد و در کنار آن یک موتور الکتریکی قدرتمند نزدیک به 113 اسب بخار قدرت اضافی در اختیار شما قرار می دهد که در حالت ترکیبی خروجی قدرت 252 اسب بخاری خواهید داشت، اما بی ام و به یک ویژگی جدید اشاره می کند و آن هم ویژگی "XtraBoost" خواهد بود که برای 10 ثانیه حدود 40 اسب بخار قدرت اضافی در اختیار خروجی سیستم قرار داده و حداکثر قدرت تولیدی سیستم محرک را به 292 اسب بخار افزایش می دهد که در شتاب گیری بسیار مفید و تاثیرگذار خواهد بود.

 

ب ام و



بی ام و می گوید که خودروی 330e می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت خود را در عرض تنها 5.9 ثانیه پر کند و حداکثر سرعت آن به مرز 230 کیلومتر برساعت خواهد رسید، هرچند مشخص نشده است که این اعداد و ارقام با استفاده از معیارهای XtraBoost بدست آمده اند یا خیر. علاوه بر این، بی ام و 330e مکمل های استانداردی از M اسپرت به همراه سیستم تعلیق تطبیقی به روز شده و همچنین سیستم ترمز M اسپرت را دریافت خواهد کرد.

هنگامی که عملکرد به اندازه صرفه جویی سوخت اهمیت نداشته باشد، خودروی بی ام و 330e می تواند در حالت تمام الکتریکی خود به سقف سرعت 110 کیلومتربرساعت برسد و با تکیه بر حداکثر توانایی سیستم محرک الکتریکی، سرعت اتومبیل به مرز 140 کیلومتربرساعت هم افزایش پیدا خواهد کرد. تامین کننده نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی اتومبیل مجموعه باتری های لیتیوم یون 12 کیلو وات ساعت خواهد بود که در زیر صندلی عقب و در جلو مخزن سوخت جاسازی شده است و با یکبار شارژ کامل آنان می توان بین 59 الی 66 کیلومتر را رانندگی کرد، هرچند باتری های اتومبیل بر روی حجم فضای صندوق عقب اتومبیل تاثیر گذاشته و حجم آن را اندکی کاهش داده است، هرچند اگر فضای بار اتومبیل برای شما بسیار مهم است، شرکت خودروسازی بی ام و نسخه استیشن آن را در اختیار شما قرار می دهد که با یک فاصله زمانی از نسخه سدان، بعد از تابستان سال آینده وارد بازار می شود.

کد خبر 115859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha