20درصد ساکنین منطقه درگیر خط راه‌آهن تهران ـ اهواز

پرشین خودرو: شهردار منطقه 17 با اشاره به اینکه 20 درصد ساکنین این منطقه درگیر خط راه‌آهن تهران ـ اهواز هستند که از میان بافت مسکونی شهر می‌گذرد، گفت: تلاش‌ میکنیم این خط، همچون خط راه‌آهن تهران ـ‌تبریز به زیر زمین منتقل شود.

به گزارش پرشین خودرو، محمود کلهری شهردار منطقه 17 در نشست خبری درباره چالش‌ها و مشکلات این منطقه از تهران اظهار داشت: منطقه 17 دارای سه ناحیه و 14 محله است و جمعیت 287 هزار نفری را با تراکم 3.1 در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه این منطقه از شمال به خیابان قزوین و 45 متری زرند و از جنوب به بزرگراه شهید چراغی متصل است،‌گفت:‌از شرق نیز این منطقه به بزرگراه نواب و از غرب به اتوبان سعیدی محدود می‌شود که خط راه‌آهن تهران ـ تبریز و تهران ـ البرز از میان این منطقه می‌گذرد و سبب بروز چالش‌ها و مشکلات زیادی برای شهروندان شده است.

 

خط آهن تهران- اهواز


کلهری بیان داشت:‌بافت فرسوده متراکم به میزان گسترده در این منطقه وجود دارد و بافت آن نیز ناپایدار است. کمبود شدید سرانه‌های خدماتی خصوصا فضای سبز نیز از دیگر مشکلات این منطقه به شمار می‌رود.

وی گفت: ترویج نوسازی بافت فرسوده، جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در منطقه همچنین احداث پروژه‌های زودبازده با روش BOLT از اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته در این منطقه است و راه‌اندازی مجموعه آبی حوا و احداث مسیر کندرو در بزرگراه شهید چراغی همچنین توسعه انرژی‌های پاک از دیگر برنامه‌های صورت گرفته محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی واحد دانشگاهی علمی کاربردی،‌ راه‌اندازی و بهره‌برداری از تاکسی و اتوبوسرانی زمزم، بهره‌برداری از پروژه‌های مشارکتی ، ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری، گسترش حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا همچنین مکانیزاسیون پل‌های عابر پیاده از مهمترین اقدامات پیش‌رو در این منطقه به شمار می‌رود.

وی در ادامه در مورد خط راه‌آهن تهران ـ‌تبریز گفت:‌ طرح نیلوفر در این زمینه اجرایی شد که این طرح به صورت جامع،‌کامل و فرامنطقه‌ای است و وسعت 50 متر بر عرض و 8 کیلومتر در طول دارد.

شهردار منطقه 17 با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر خط راه‌آهن تهران ـ‌ تبریز به زیر زمین منتقل شده است خاطرنشان کرد:‌خط راه‌آهن تهران ـ اهواز نیز اقدامات آن جهت انتقال آن به زیرزمین انجام گرفته و اگر این موضوع محقق شود کار بزرگی است.

وی بیان داشت: 20 درصد جمعیت منطقه 17 که حدود 55 هزار نفر است درگیر خط راه‌آهن تهران ـ اهواز بوده که تردد آن از میان بافت مسکونی انجام می‌گیرد.

کلهری در مورد مشکل پارکینگ در منطقه 17 گفت: از اینکه سرمایه‌‌داران به این حوزه ورود یابند و پارکینگ راه‌اندازی کنند استقبال می‌کنیم و حمایت‌های لازم را نیز انجام خواهیم داد چرا که احداث پارکینگ در این منطقه ضرروت دارد.

وی از راه‌اندازی استخرهای دوقلو آدم و حوا در این منطقه خبر داد و گفت:‌ استخر آبی حوا راه‌اندازی شده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استخر آدم به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه 17 در مورد قهوه‌خانه‌های منطقه 17 و گلایه‌مندی شهروندان در این زمینه اظهار داشت: این که گفته می‌شود سرانه‌های قهوه‌خانه بیش از سرانه فضای سبز است را قبول ندارم ولی با این وجود با همکاری سازمان‌های ذی‌ر‌بط تلاش می‌کنیم ساماندهی‌هایی در این زمینه انجام گیرد.

منبع: فارس

کد خبر 115896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha