کد خبر 115922
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
خط کشتیرانی مشترک ایران-ترکمنستان ایجاد می‌شود

پرشین خودرو: وزیر راه و شهر سازی از توافق با ترکمنستان برای ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین ایران و این کشور خبر داد و گفت: این مساله به اضافه دیگر موارد مطرح شده پس از بررسی‌های کارشناسی، پایان مهر ماه امسال در عشق‌آباد امضا می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به همراه هیاتی از معاونان و مدیرانش به ترکمنستان سفر کرد تا در نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل پنج کشور ساحلی دریای خزر به منظور توسعه همکاری‌ها، «همایش اقتصادی خزر» و «نشست موضوعی چشم انداز همکاری‌های حمل‌ونقلی در دریای خزر» سخنرانی کند و در حوزه‌های مختلف حمل و نقل با مقامات این کشور و دیگر همسایگان خزری به توافقاتی در حوزه دریایی، جاده‌ای و هوایی دست یابد.

 

محمد اسلامی


محمد اسلامی درباره توافقات این سفر اظهار کرد: گسترش تبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با اتخاذ تصمیمات شتاب‌دهنده مهمترین موضوعی بود که همه کشورهای شرکت کننده در اجلاس ترکمنستان بر آن تاکید داشتند و هدف اصلی توسعه روابط در حوزه حمل و نقل، ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی بود.


وی افزود: مهمترین بحث هایی که در مذاکرات با طرف ترکمنستانی صورت گرفت توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر، ایجاد خط کشتیرانی مشترک، تکمیل کریدور شمال به جنوب و رفع موانع موجود در این زمینه بود تا بتوانیم به این هدفمان برسیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی دیگر از مذاکرات و توافقاتی که با مسئولان این کشور به نقطه مشترک رسیدیم ایجاد تسهیلاتی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای بود به گونه‌ای که بتوانیم با هماهنگ‌سازی عوارضی که برای ناوگان زمینی اخذ می‌شود، بستر لازم را برای گسترش مبادلات دو کشور فراهم کنیم.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تفاهم نامه‌ها و قراردادهای لازم در این زمینه چه زمانی به مرحله اجرایی می‌رسد و آیا برای انجام آن بازه زمانی در نطر گرفته‌اید؟ گفت:‌ در این جلسات مقرر شدف موضوعات مطرح شده در کمیته‌های تخصصی بحث و بررسی کارشناسی شود و نهایتا در اجلاس کمسیون مشترک دو کشور که پایان مهر ماه امسال در عشق آباد برگزار می‌شود، به امضا طرفین برسد.

منبع: ایسنا

کد خبر 115922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha