کد خبر 115939
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کاهش ۵ درصدی حمل و نقل ریلی بار در کشور

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این‌که بر اساس آمار سهم حمل بار در سیستم ریلی کشور در ۴ ماه ابتدای امسال ۵ درصد کاهش یافته است، گفت: گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس در این رابطه به روسای قوای مقننه و مجریه ارسال خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، صدیف بدری با یادآوری این‌که کمیسیون عمران مجلس در هفته اخیر موضوع عملکرد حمل و نقل بار ریلی را مورد بررسی قرار داد، اظهار کرد:‌بر اساس برنامه ششم توسعه کل کشور، طی 5 سال، سهم حمل بار در شبکه ریلی کشور به حدود 30 درصد و سهم حمل مسافر در این شبکه به 20 درصد افزایش یابد.

 

صدیف بدری


وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته، سهم حمل بار در شبکه ریلی کشور در سال 97 به حدود 15 درصد رسیده بود، اما متأسفانه به دلیل برخی مشکلات، سهم این حوزه از حمل و نقل ریلی در چهار ماه ابتدای سال جدید کاهش یافت.مطابق گزارش مسئولان شرکت راه آهن، از سال 93، سهم حمل و نقل بار در سیستم ریلی کشور به تدریج افزایش یافته است، از این رو در سال 97 حدود 51 میلیون تن کالا توسط حمل و نقل ریلی جابه جا شده است.


وی تصریح کرد: سهم حمل و نقل بار در سیستم ریلی کشور طی 4 ماه ابتدای سال 98 حدود 5 درصد کاهش یافته، از این رو مجلس و دولت باید برای تقویت این بخش برنامه ریزی دقیقی را صورت دهند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از برگزاری نشست های متعدد برای بررسی موضوع حمل و نقل بار در سیستم ریلی کشور خبر داد و به خانه ملت گفت: کمیسیون عمران مجلس مصمم به بررسی و ریشه‌یابی مشکلات این حوزه است و گزارش نهایی کمیسیون به روسای قوای مقننه و مجریه ارسال خواهد شد.

منبع: تسنیم

کد خبر 115939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha