کد خبر 115960
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
حذف ۱۰ درصد مازاد بیمه شخص ثالث تاکسی‌ها

پرشین خودرو: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ازحذف ۱۰ درصد مازاد بیمه شخص ثالث تاکسی ها در مصوبه هیات دولت خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، مرتضی ضامنی در این باره اظهار کرد: با پیگیری‌های مداومی که به منظور حذف ۱۰ درصدی مازاد پرداختی رانندگان تاکسی بابت بیمه شخص ثالث رانندگان تاکسی در کمیسیون اجتماعی دولت صورت گرفت، این موضوع در هیات دولت به تصویب رسید و این اضافه پرداختی از ردیف بیمه تاکسیرانان حذف شد. در حقیقت با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای عالی بیمه به استناد اصل یکصد وسی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی، این موضوع در هیات وزیران مطرح و به تصویب رسید.

 

تاکسی


وی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را که در ردیف (۱) جدول ذیل ماده (۴) آئین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث، عبارت « تاکسی و» حذف می‌شود را ابلاغ کردند. همچنین با این مصوبه از این پس هزینه پرداختی رانندگان تاکسی بابت بیمه شخص ثالث، ۱۰ درصد کمتر از گذشته خواهد بود.



ضامنی همچنین عنوان کرد: بر اساس همین مصوبه در صورت گذراندن برخی آموزش‌ها توسط رانندگان، شرکت های بیمه مجاز خواهند بود، 10 درصد دیگر به رانندگان دارای گواهی آموزشی تخفیف دهند، ولیکن اجرایی شدن این فرایند مستلزم تهیه دستورالعملی توسط بیمه مرکزی و پلیس راهور است، که تاکنون تهیه نشده است و از آنجایی که رانندگان تاکسی کلیه آموزش‌های حرفه ای را دیده اند، امیدواریم با تسریع در ابلاغ این دستورالعمل بتوانیم، درصد تخفیف تاکسیرانان بیشتر شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 115960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha