کد خبر 115970
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
آغاز آزمون فناوری خودران در شرایط بارانی

پرشین خودرو: شرکت ویمو آزمایش فناوری خودران خود را در شرایط بارانی آغاز می‌کند تا به عنوان سردمدار فناوری سطح پنج خودران این فناوری را هرچه بیشتر توسعه دهد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت "ویمو"(Waymo) امیدوار است که فناوری رانندگی خودران این شرکت بتواند در فصل پرباران فلوریدا که شهره عام و خاص است، مقاومت کند.

این شرکت امروز اعلام کرد که طی چند هفته آینده مجموعه‌ای از خودروهای کرایسلر و جگوار را که به فناوری خودران "ویمو" مجهز شده‌اند، در سراسر ایالت فلوریدا به آزمایش می‌گذارد.

هدف این آزمایش این است که مهندسان ببینند مجموعه حسگرهای خودرو که شامل لیدار، دوربین‌ها و رادار است در فصل بارانی و طوفانی فلوریدا چگونه کار می‌کنند.

"ویمو" اعلام کرد: باران شدید می‌تواند اختلالات زیادی برای حسگرهای ما ایجاد کند. جاده‌های خیس همچنین ممکن است باعث شوند که سایر رانندگان در جاده رفتار متفاوتی داشته باشند. این آزمایش‌ها این امکان را به ما می‌دهد تا وضعیت منحصر به فرد رانندگی در این شرایط را بیشتر بشناسیم و در مورد چگونگی تأثیر باران بر حرکت وسایل نقلیه به درک بهتری برسیم.

 

خوروهای خودران

 

"ویمو" این خودروها را چندین هفته در یک مسیر ثابت آزمایش خواهد کرد. سپس رانندگان انسانی وسایل نقلیه را در جاده‌های عمومی میامی آزمایش می‌کنند. سپس وسایل نقلیه به بزرگراه‌های بین اورلاندو، تامپا، فورت مایرز و میامی می‌روند.

دمدمی مزاج بودن مادر طبیعت در برخی مناطق که موجب بارش‌های شدید ناگهانی می‌شود مانع بزرگی برای خودروهای خودران است. یک مطالعه از دانشگاه ایالتی میشیگان نشان داد که حتی باران سبک نیز می‌تواند الگوریتم‌هایی را که سیستم‌های رانندگی خودران برای شناسایی عابران پیاده، خودروهای دیگر و سایر موانع تعرف کرده، مختل کند.

وسایل نقلیه خودران هنوز نمی‌دانند چگونه با جاده‌های لغزنده رفتار کنند و مثل رانندگان انسانی با آن سازگار شوند و اقدامات احتیاطی و لازم مانند ترمز به موقع را به خوبی انجام دهند.

هوای بد تنها عاملی نیست که خودروهای خودران را از آمادگی برای عرضه عمومی بازمی‌دارد. خبرگزاری ورج اوایل سال جاری گزارش داد که خودروهای "ویمو" در آریزونا هنوز با پارکینگ‌های شلوغ و گردش به چپ مشکل دارند و در این شرایط گیج می‌شوند.

"ویمو" امیدوار است آزمایش‌های بیشتر بتواند به آمادگی این وسایل نقلیه برای زدن به جاده کمک کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 115970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha