کد خبر 115972
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
خط پایان خودروهای دیزلی در بازار نروژ

پرشین خودرو: طبق تحقیقات ریستاد انرژی فروش مدل های خاص دیزل با روی آوردن نروژی ها به تسلا و سایر سازندگان خودروهای الکتریکی کاهش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، طبق تحقیقات ریستاد انرژی فروش مدل های خاص دیزل با روی آوردن نروژی ها به تسلا و سایر سازندگان خودروهای الکتریکی کاهش یافته است.

نروژ سردمدار استفاده از حمل و نقل الکتریکی است و بالاترین مالکیت سالانه خودروهای الکتریکی را در جهان دارد. بیش از نیمی از خودروهایی که در این کشور طی سال فروخته می شود، کاملاً یا نسبتا برقی هستند. در این بین، بزرگترین بازنده خودروهای دیزلی هستند.

 

خودروی برقی


طبق اطلاعات ریستاد انرژی که یک شرکت مستقل تحقیقات انرژی است، فروش برخی مدل‌های خودروهای دیزلی بیش از 95 درصد طی 6 سال گذشته کاهش یافته است.

برای مثال، فروش برترین مدل های دیزلی ولوو، V40، V70 و XC60 ، از 9000 واحدی که در 2013 فروخته شد، به 400 خودرو در نیمه اول 2019 رسیده است.

به طور میانگین، سهم بازار از خودروهای دیزل و بنزینی به ترتیب 60 درصد و 29 درصد در 2013 بود ولی به فقط 32 درصد و 17 درصد در نیمه اول 2019 کاهش یافته است.

آرتیوم تیچن، تحلیلگر ارشد ریستاد انرژی گفت:«استفاده از خودروهای الکتریکی باعث کاهش فوق العاده فروش خودرو های سنتی بنزینی و دیزلی شده است و بیشترین کاهش در بخش دیزل دیده می شود. خودروهای الکتریکی باعث کاهش فروش خودروهای دیزل مخصوصاً اس یو وی و سیدان شده است که پر مصرف ترین خودروهای شخصی در بازار هستند.

این تغییر روند فروش باعث شده مصرف دیزل و بنزین در نروژ به صورت سالانه کاهش یابد و از آغاز 2018 به طور میانگین 2 درصد در هر فصل پایین بیاید.

تیچن اضافه کرد:«تقاضای دیزل در نروژ به خاطر ادامه استفاده از خودروهای تمام الکتریک در خطر است. ولی در کمال تعجب افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی باعث کاهش متوسط مصرف بنزین و دیزل در بخش حمل و نقل شده است. ارتباط بین کاربرد بیشتر خودروهای الکتریکی و تقاضای سوخت در نروژ چندان معقول نیست».

منبع: تسنیم

کد خبر 115972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha