کد خبر 115997
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کاهش کیفیت هوای تهران ظرف امروز و فردا

پرشین خودرو: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش موقتی آلاینده ازن و ذرات معلق طی برخی ساعات امروز و فردا (۳۱ مرداد و اول شهریور) کاهش موقتی کیفیت هوا در پایتخت را به دنبال دارد.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس تحلیل‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در بیشتر ساعات امروز (۳۱ مرداد) جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف برقرار است که در افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی صبح موثر است.


همچنین در طول روز همراه با فراهم شدن شرایط لازم برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی طی برخی ساعات بعد ازظهر امروز بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ بر غلظت آلاینده ازن افزوده می‌شود که کاهش موقتی کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت را به دنبال دارد.


هرچند افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی بعد ازظهر امروز سبب ایجاد محدودیت در شکل‌گیری آلاینده ازن می‌شود و کاهش نسبی در غلظت این آلاینده نسبت به روز چهارشنبه را در پی دارد.

به تدریج طی امشب همراه با افزایش تردد خودروها و کاهش میزان ناپایداری جوی شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها فراهم می‌شود و با تداوم این وضعیت جوی تا فردا (۱ شهریور) طی برخی ساعات صبح افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها دور از انتظار نیست، هرچند به دلیل کاهش تردد خودروها در روز تعطیل این شرایط موقتی است.

به‌تدریج در برخی ساعات بعد ازظهر فردا (۱ شهریور) افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود هرچند وزش باد طی برخی ساعات در بهبود شرایط تاثیرگذار است، از این رو انتظار می‌رود در برخی ساعات فردا بر غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن افزوده شود که به تبع آن وضعیت برخی مناطق شهر تهران به طور موقت در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۹ در شرایط سالم قرار داشته و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۷۷ همچنان در شرایط سالم است.

منبع: ایسنا

کد خبر 115997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha