کد خبر 116028
۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مشتریان عظیم‌خودرو همچنان بلاتکلیفند

پرشین خودرو: تعدادی از مشتریان عظیم‌خودرو از عدم تحویل خودروهای ثبت‌نامی و بلاتکلیفی خود گلایه کردند.

به گزارش پرشین خودرو، یکی از مشتریان این شرکت اظهار کرد: چهاردهم مرداد ماه سال گذشته برای خرید خودروی جک به یکی از نمایندگی‌های عظیم‌خودرو مراجعه کردم. آنجا به ما اعلام شد این خودرو موجود نیست و چند ماهی معطل خواهید ماند. بنابراین پیشنهاد خرید خودروی جدید شرکت عظیم‌خودرو (هن‌تنگ X۷) را به ما دادند. به ما گفتند که این خودرو به تازگی تولید شده و تا سه ماه دیگر هم تحویل آن آغاز خواهد شد.


وی افزود: در آن زمان قیمت تمام شده این خودرو ۱۸۸ میلیون اعلام و قرار شد که ۹۴ میلیون تومان را به صورت نقدر در هنگام عقد قرارداد و الباقی را به صورت اقساط ۱۲ ماهه در قالب چک در زمان تحویل خودرو پرداخت کنیم. ما چندی پیش از طریق وکلای خود متوجه شدیم در این قرادادی که با ما بسته شده چه کلاه بزرگی بر سرما رفته است. قراردادهای ما، قرارداد مشارکت در تولید خودرو بوده است و هیچ یک از مشتریان متوجه این موضوع نشده‌اند.

 

عظیم خودرو


این مشتری ادامه داد: بعد از گذشت چند ماه که خبری از تحویل خودروها نشد، پیگیر شدیم که در جواب ما گفتند که بخاطر تحریم‌ها، نوسانات نرخ ارز و سایر مسائل دچار مشکل شده‌ایم؛ تا اینکه متوجه دستگیری مدیرعامل شرکت عظیم‌خودرو به جرم کلاهبرداری شدیم و بعد هم که دادستان حساب‌های این شرکت و اموال آن را مسدود کرد.

وی مدعی شد: در نتیجه پیگیری‌های مداوم ما و مراجعه به شرکت، به ما اعلام شد خودرویی که به شما به قیمت ۱۸۸ میلیون تومان فروخته‌ایم؛ گران شده و باید مابه‌التفاوت را پرداخت کنید. همچین اعلام کردند که باید اعضا تکمیل وجه کنند تا پول به شرکت رسیده و بتوانیم قطعات را از چین خریداری و وارد کنیم که بتوانیم خودروی شما را تحویل دهیم. علاوه بر این در قراردادها ذکر شده است که سود ۲۷ درصدی که ماهانه به پول ما تعلق می‌گرفت، چنانچه دیرکرد از زمان تحویل داشته باشد به ۲۹ درصد اضافه خواهد شد؛ اما بندی در اطلاعیه‌های شرکت اضافه شده که این ۲۹ درصد منتفی خواهد بود.

او ادامه داد: چند وقت پیش با نماینده‌های گروه مشتریان در شرکت جلسه‌ای برگزار شده که طی آن اعلام کردند با یک سرمایه‌گذار قرارداد بسته شده و قیمت تمام شده خودروها را ۴۲۰ میلیون تومان برآورد کرده‌اند. لازم به ذکر است که تعداد ۳۷۰۰ نفر هستیم که با این مشکل روبرو شده‌ایم.

یکی از دیگر از مشتریان عظیم خودرو نیز گفت: در اردیبهشت ماه سال گذشته با پرداخت ۱۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یک دستگاه خودروی فوتون ساوانا با موعد تحویل ۲۷۰ روز کاری ثبت‌نام کردم. قیمت این خودرو در زمان ثبت‌نام در بازار آزاد ۳۵۰ میلیون تومان و برای ما ۲۸۰ میلیون تومان بود که قرار بود الباقی را در زمان تحویل پرداخت کنیم.

وی افزود: هرچند که به صورت شفاهی به ما اعلام شد خودروها نهایتا تا دو ماه آینده تحویل داده خواهد شد. بعد از گذشت دو ماه خبری نشد؛ بعد از ۲۷۰ روز که تقریبا دی‌ماه بود، نیز خبری از تحویل خودروها نشد و گفتند "خودرو نداریم و باید صبر کنید". سپس در بهمن ماه سال گذشته به ما گفتند که فوتون ساوانا نداریم ۱۰ روز دیگر بیایید به جای خودروی ثبت‌نامی‌تان هن‌تنگ تحویل می‌دهیم. اما هن‌تنگی هم وجود نداشت. پس از آن دیگر نه پول ما را دادند نه خودروهایمان را.

این مشتری مدعی شد: چندی پیش مدیران عظیم خودرو جلسه‌ای برگزار کردند که در آن به ما گفتند مدیرعامل این شرکت در زندان است لذا باید صبر کنید تا آزاد شود. پس از آن مجددا جلسه‌ای برگزار شد که گفتند دیگر کاری به ثبت‌نام‌های سال گذشته شما و قراردادهای قبلی نداریم؛ الان شما پول پرداخت کنید تا خط تولید عظیم خودرو را به راه انداخته و به شما محصول بدهیم.

خبرنگار ایسنا برای پیگیری موارد یاد شده با شماره تلفن‌های مندرج در سایت رسمی عظیم خودرو تماس گرفت که علی‌رغم تماس‌های مکرر موفق به برقراری ارتباط با مسوولان این شرکت نشد.

سال گذشته جعفری دولت آبادی - دادستان وقت تهران - در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در رابطه با بازداشت مدیرعامل شرکت عظیم خودرو و اتهامات وی و تعداد شکات، اظهار کرد: ۱۷ پرونده پیش‌فروش خودرو در دادستانی تهران مفتوح است و از جمله شرکت‌هایی که پرونده‌های آن‌ها مفتوح است، شرکت عظیم خودرو بود.

وی با اشاره به بازداشت ۲ متهم در رابطه با این پرونده، گفت: این شرکت صرفا ۱۵۰ فقره مجوز پیش‌فروش خودرو داشته، ولی متاسفانه حدود ۴ هزار پیش فروش انجام داده و ۷۰۰ میلیارد تومان شکات مطالبه دارند و حسب اعلام ۲۰۰ میلیارد تومان اموال متهمان است.

منبع: ایسنا

کد خبر 116028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha