کد خبر 116056
۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کمبود مواد اولیه برای تولید لاستیک در کشور

پرشین خودرو: یک تولیدکننده لاستیک با بیان اینکه اگر ارزی به ما داده نشود در تأمین مواد اولیه مشکل بوجود آمده و بازار در ماه‌های آینده با کمبود لاستیک روبرو خواهد شد، گفت: تولید با اینکه باید خط اول جبهه اقتصاد کشور باشد اما امروز نفسهایش به شماره افتاده است.

به گزارش پرشین خودرو، اسکندر ستوده، با اشاره به اینکه علی رغم تمام تأکیدات مقام معظم رهبری بر رونق تولید و رفع مشکلات پیش روی تولیدکنندگان گویا هنوز مسئولین اراده‌ای برای حل این معضلات ندارند، اظهار داشت: هنوز مشکلات تولید پابرجاست مابه عنوان تولیدکننده لاستیک یک ماه است که نتوانسته‌ایم هیچ گشایشی برای واردات مواد اولیه داشته باشیم و ارزی در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه اگر ارزی به ما داده نشود در تأمین مواد اولیه مشکل بوجود آمده و بازار در ماه‌های آینده با کمبود لاستیک روبرو خواهد شد، افزود: این موضوع را در قالب نامه‌ای به وزیر صنعت اعلام کرده‌ایم تا در این رابطه تصمیم سریعی اعمال شود.

 

لاستیک


این تولیدکننده لاستیک با انتقاد از اینکه در شرایط تحریم با حمایت از تولید داخل می‌توانیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده و نیازهای داخلی را برطرف کنیم تصریح کرد: تولید تایر برای تولیدکننده داخلی چندین برابر ارزانتر از واردات تایر است چرا دولت به این موضوع توجهی نمی‌کند. ما می‌خواهیم به کشور کمک کنیم تا وابستگی به واردات نداشته باشیم اما از طرف دیگر هیچ کس واحدهای تولیدی را در امر تولید حمایت نمی‌کند.


این فعال صنعت تایر با تأکید براینکه چرا آقایان واردات را به تولید ترجیح می‌دهند، گفت: تولیدکننده داخلی می‌تواند 70 درصد نیاز تایر کشور را برطرف و فقط ما 30 درصد وابسته به واردات هستیم اما امروز با عدم حمایت‌ها ظرفیت تولیدکننده داخلی کاهش یافته و حجم واردات به مرور در حال افزایش است.

وی در ادامه صحبتهای خود با انتقاد از اینکه چرا یک ماه است بانک مرکزی ارزی برای واردات در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی‌دهد، اظهار داشت: 45 درصد مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی تایر از محل واردات تأمین می‌شود به ما بگویید وقتی نمی‌توانیم ارز تهیه کنیم، مواد اولیه را چگونه وارد کنیم.

این تولیدکننده لاستیک به صحبتهای اخیر مقام معظم رهبری در وجود 70 خوان برای تولیدکنندگان در امر تولید گفت: رهبری به نکته خوبی اشاره کردند تولید با اینکه باید خط اول جبهه اقتصاد کشور باشد اما امروز نفسهایش به شماره افتاده و هیچ حمایتی از آن نمی‌شود. تولید ما در این شرایط شاهکار است. هر روز سدی جدید برای تولیدکنندگان بوجود می‌آید به نحوی که طی کردن این همه مراحل برای یک تولیدکننده بسیار سخت و نفس گیر است.

ستوده اضافه کرد: تنها راه نجات تولید استفاده از ظرفیتهای موجود است اما کسی به این موضوع توجه نمی‌کند. در شرایط بحران تولیدکننده به جای حمایت بدون هیچ سیاست تشویقی به سختی مشغول فعالیت است. امیدوارم فرمایشات اخیر رهبری مورد توجه مسئولین قرار گرفته و آنها فکر اساسی برای وضعیت تولیدکنندگان داخلی کنند.

وی تصریح کرد: اگر مواد اولیه نداشته باشیم نمی‌توانیم تولید کنیم و به طور حتم بازار در آینده دچار مشکل خواهد شد این موضوع را با چه زبانی باید به مسئولین بگوییم تا آنها تصمیم سریع را اعمال کنند.

منبع: تسنیم

کد خبر 116056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha