سوءاستفاده از کارگران فقیر برای توسعه خودران‌ها

پرشین خودرو: تحقیقی جدید نشان می دهد شرکت های توسعه دهنده هوش مصنوعی برای خودروهای خودران برای آموزش سیستم های خود از نیروی کار ارزان ونزوئلا سواستفاده می کنند. بیشتر مردم این کشور فقیر هستند.

به گزارش پرشین خودرو، برای آنکه خودروهای خودران بتوانند حرکت کنند، سیستم هوش مصنوعی آنها باید با هزاران نمونه از مواردی که ممکن است در جاده اتفاق بیفتد، آموزش ببیند. یکی از این موارد عابرانی هستند که از خیابان ها می گذرند یا مانند علائم خیابانی مشخص.


اکنون با توجه به بحران اقتصادی در ونزوئلا بسیاری از مردم این کشور در فقر به سر می برند و شرکت هایی که اطلاعات را برای خودروهای خودران و توسعه دهندگان جمع آوری می کنند به دنبال نیروی کار ارزان در این کشور آمریکای جنوبی هستند.

 

خودروهای خودران

 


طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۸ میلادی، صدها هزار شهروند ونزوئلایی با شرکت های جمع آوری اطلاعات برای سیستم های هوش مصنوعی همکاری کرده اند. برخی از شرکت هایی که سیستم های هوش مصنوعی خود را با نیروی کار ارزان ونزوئلایی آموزش می دهند، عبارتند از Mighty AI، Playment، Hiveو Scale.

در برخی موارد حتی ۷۵ درصد نیروی کار این شرکت ها را کارگران فقیر ونزوئلایی تشکیل می دهند. در حقیقت مقیاس وسیع این عملیات ها نشان می دهد فناوری جدید هوش مصنوعی برای توسعه از کارگران فقیر سواستفاده می کند.

البته دستمزد چنین مشاغلی چندان زیاد نیست اما تعداد انبوهی از کارگران خواهان کار در این شرکت ها هستند زیرا فرصت شغلی بهتر و مداوم تری فراهم می کنند.

فلوریان اشمیت یکی از کارشناسان در این باره می گوید: البته کارگران ونزوئلایی از سواستفاده شرکت های بزرگ آگاه هستند اما همچنان به این کار تن می دهند زیرا امید دیگری ندارند.

منبع: مهر

کد خبر 116057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha