پلیس موتورهای کاربراتوری را شماره گذاری نمی‌کند

پرشین خودرو: به دنبال انتشار برخی خبرها از احتمال شماره‌گذاری چندین هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بر عدم شماره گذاری این موتورسیکلت‌ها تاکید کرد و گفت که تنها در صورت مصوبه هیات وزیران امکان شماره گذاری این موتورها وجود دارد.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سید کمال هادیانفر درباره اینکه آیا احتمال شماره گذاری ۱۲ هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری از سوی پلیس وجود دارد یا خیر؟ گفت: برابر قانون موتورسیکلت‌های کاربراتوری شماره گذاری نمی شوند و پلیس هم طبق قانون این موتورها را شماره گذاری نمی کند.

 

هادیانفر

 

 

وی با بیان اینکه یکی دو سازمان پیگیر شماره گذاری تعدادی موتورسیکلت کاربراتوری بودند، افزود: البته در گزارشی که به ما دادند تعداد این موتورسیکلت‌ها ۱۲ هزار عدد نیست و کمتر است، اما در هرصورت با توجه به صراحت قانون ما گفتیم که باید بررسی شود که این موتورسیکلت‌ها چه زمانی تولید شده‌اند و آیا تولیدات برای بعد از تصویب قانون است یا قبل از آن؛ اما آنچه که مشخص است، پلیس راهور موتورسیکلت‌های کاربراتوری را شماره گذاری نمی‌کند و اگر بنا باشد این اقدام انجام شود، باید هیات وزیران مصوبه بدهد.


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: همین مساله در مورد برخی از خودروهای وارداتی نیز وجود دارد و خودروهای بالای ۲۵۰۰سی‌سی که بعد از مصوبه دولت برای ممنوعیت شماره گذاری این خودروها وارد کشور شده‌اند در مناطق آزاد مانده‌اند که یا باید مصوبه بگیرند یا امکان شماره گذاریشان وجود نداشته و باید به کشور مبدا برگردند.

هادیانفر با تاکید براینکه قانون در این مورد صراحت دارد، گفت: پلیس هیچ اقدامی را بر خلاف قانون و مقررات انجام نخواهد داد.

بر اساس مصوبه‌ای که در سال ۱۳۹۵ در دولت و با اجماع دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت صنعت به تایید رسید، تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت کاربراتوری ممنوع شد و از این تاریخ به بعد سازندگان باید موتورسیکلت انژکتوری را جایگزین موتور کاربراتوری کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 116065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha