14 اقدام وزیر صمت برای اصلاح صنعت خودرو

پرشین خودرو: دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت با اعلام اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت 14 اقدام و برنامه مهم و تاثیرگذار را برای اصلاح صنعت خودرو در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده، در دستور کار خود قرار داده است، به تشریح این 14 اقدام پرداخت.

به گزارش پرشین خودرو، صادق نجفی با اعلام این مطلب، بیان کرد: وزیر صمت دستورات لازم را به خودروسازان جهت عدم افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده معوق طبق قرار داد را داده است و در همین راستا دستورات لازم برای اعمال فیلتراسیون قوی‌تر در سیستم فروش خودرو، خودروسازان نیز جهت رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی داده شده است.

او ادامه داد: برای ترخیص خودروهای وارداتی در گمرک مانده و جلوگیری از رشد روز افزون قیمت در بازار خودروهای خارجی وارداتی نیز اقدامات موثری به انجام رسید.


دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت با بیان اینکه کاهش نوسانات و ثبات بخشیدن به بازار خودرو از ابتدای سال و افزایش عرضه خودرو به بازار نیز در همین راستا انجام شده است، تصریح کرد: سیاست کاهش واردات کالاهای تولید داخل و افزایش صادرات به اجرا درآمد و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در توسعه ساخت داخل دعوت به عمل آمد.

 

صادق نجفی


نجفی با یادآوری برگزاری موفقیت آمیز نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در حوزه افزایش ساخت داخل قطعات و پیوند دادن تولیدکنندگان و قطعه سازان کشور با خودروسازان، گامی محکم در راستای رفع نیازهای تولید به شمار می‌رود.

او با اعلام اینکه 4 هزار میلیارد تومان به خودروسازان جهت تزریق در بخش قطعه سازی پرداخت شده است، گفت: رونق تولید با تأمین مواد اولیه برای بخش تولید و رساندن تولید روزانه صنعت خودرو از 400 دستگاه به 2200 دستگاه در روز در دستور کار قرار گرفت.

دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت ادامه داد: دستور به خودروسازان درخصوص عدم اجازه واردات قطعاتی که در کشور تولید می‌شود، داده شده و در همین راستا به معاونت‌های امور صنایع و ایدرو درخصوص استفاده حداکثری از سرمایه‌های انسانی کشور درخصوص ساخت داخل ابلاغ شده است.

نجفی حمایت از واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی را تنها راه نجات صنعت خودرو دانست و افزود: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در همکاری با قطعه سازان در بخش ساخت داخل قطعات‌ های‌تک و حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور در بخش داخلسازی قطعات های‌تک در همین راستا به عمل آمده است.

منبع: شاتا

کد خبر 116067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha